Farsi | English  
 

   شنبه 31 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

مهدوي: داوران ايراني جايگاهي متفاوت دارند



شناسه خبر: 14491   دوشنبه 15 شهريور 1395 - 11:26

داور المپيكي ايران گفت: از داوران ايراني به دليل جايگاه متفاوتشان با ساير كشورها توقع بيشتري داشتند چراكه ما به صورت مستمر با زواياي مختلف داوري و قوانين آشنا و مواجه شديم و در بسياري از ميدان‌هاي بزرگ حضور داشتيم.

حافظ مهدوي تنها نماينده داوران ايران در المپيك ريو 2016 در خصوص داوري‌هاي تكواندو در المپيك به روابط عمومي فدراسيون تكواندو گفت: من فكر مي‌كنم كه شيوه قضاوت داوران در المپيك مورد قبول عموم باشد، به جرات مي‌گويم داوران تكواندو در ميان تمامي رشته‌ها قضاوت موفقي داشته‌اند و برنامه‌ريزي كه براي داوران المپيك در نظر گرفته بودند نتيجه‌اش را همگان،‌ مسئولين فدراسيون جهاني تكواندو و كميته بين‌المللي المپيك مشاهده كردند. شرايط بسيار عالي بود و تمامي تكواندوكاران، مربيان و فدراسيون‌هايي كه حضور داشتند اين مساله را عنوان كردند.

وي در رابطه با فضاي المپيك افزود: فضاي المپيك با ساير مسابقات متفاوت است و تمامي كشورها براي گرفتن مدال حساسيت دارند. شب قبل از شروع مسابقات تلفن‌هاي همراهمان را گرفتند و تا پايان مبارزات به ما تحويل ندادند كه نشان‌دهنده اين است كه مي‌خواستند داوران حتي يك درصد از ذهنشان جاي ديگر مشغول نشود و تمامي فكرشان معطوف به قوانين داوري باشد. تمامي اهرم‌‌ها را براي سلامت داوري در نظر گرفته بودند و همواره يك نفر كنارمان بود. پس از پايان هر مسابقات تنها به قوانين و شيوه داوري فكر مي‌كرديم تا بهترين فرآيند را در داوري داشته باشيم. فكر مي‌كنم داوري نسبت به المپيك‌ها و مسابقات ديگري كه برگزار شده بود بسيار سالم بود. مسابقات بسياري را داوري كردم اما المپيك متفاوت است و با تمامي سخت‌گيري‌هايي كه داشتند اما نتيجه رضايت‌بخشي كه در داوري داشتيم بسيار خوشحال كننده بود.

مهدوي در رابطه با ارزيابي كه از داوري خود داشت تصريح كرد: من به خودم نمره قبولي مي‌دهم و پيش از اعزام با خودم عهد بستم كه با وجود تمامي سخت‌گيري و حساسيتي كه از سوي فدراسيون جهاني شده از اين ميدان سربلند خارج شوم و اشتباهاتم را به حداقل برسانم. از داوران ايراني به دليل جايگاه متفاوتشان با ساير كشورها توقع بيشتري داشتند چراكه ما به صورت مستمر با زواياي مختلف داوري و قوانين آشنا و مواجه شديم، شايد بعضي از اتفاقاتي كه در مبارزات تكواندو اتفاق مي‌افتد داوران ديگر با آن مواجه نشده باشند اين در صورتي است كه ما بسياري از ميدان‌ها را ديده‌ايم و همين امر به من خيلي كمك كرد.

داور المپيكي كشورمان با اشاره به رنكينگي شدن سيستم داوري اظهار داشت: داوران نيز از سال 2016 شرايط رنكينگ سيستم را همانند بازيكنان دارند كه حضورشان در مسابقات، كيفيت و نوع مسابقات مهم است و به داوران امتياز داده خواهد شد كه اين امتياز در روند قضاوتشان در المپيك‌هاي آينده موثر است.

وي در پاسخ به اين سوال كه داوري در المپيك به چه ميزان با تصوراتتان نزديك بود؟ افزود: داوري در المپيك براي من همانند داوري در ديگر رويدادها بود، شايد تعدادي از داوران تحت تاثير جو المپيك بودند و اين باعث اضطرابشان مي‌شد به هرحال حضور رييس فدراسيون جهاني، برگزاری مسابقات بر روی یک شياپ‌چانگ، حضور زياد تماشاچيان و پخش مستقيم مسابقات اين فضا را ايجاد مي‌كند و هر مسابقه حكم فينال را داشت. المپيك شرايط، جذابيت و استرس خاص خودش را داشت اما اين استرس براي من شيرين بود.

مهدوي در پايان افزود: تجربه خوبي بود، حضور در المپيك در هر جايگاهي باعث ثبت نام آن فرد مي‌شود و رويدادي ماندگار است كه همه آرزوي حضور در اين موقعيت را دارند. المپيك آوردگاهي است كه بهترين‌ها در آن جمع مي‌شوند و اين افتخار بزرگي براي من است.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 15 شهريور 1395 - 11:26

تعداد بازديد: 659

کد:14491-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool