Farsi | English  
 

   چهارشنبه 18 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

درباره برزيل و ريو دوژانيرو


شناسه خبر: 14102   پنجشنبه 21 مرداد 1395 - 15:38





درباره برزیل، کشوری که به سرزمین قهوه‌ معروف است

جمهوری فدراتیو برزیل بزرگترین و پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. پایتخت آن «برازیلیا» و زبان رسمی آن «پرتغالی» است. برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی، قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است. برزیل مستعمره پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چندملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقايي و آسیايي است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.

المپیک تابستانی ۲۰۱۶ که با نام رسمی «بازیهای المپیاد سی و یکم» و «المپیک ریو» شناخته می‌شود از ۵ تا ۲۱ اگوست ۲۰۱۶ میلادی (۱۵ تا ۳۱ مرداد ۱۳۹۵) در شهر بندری «ریو دو ژانیرو» در کشور برزیل برگزار خواهد شد.

برزیل چطور میزبان شد؟

روند مناقصه برای بازیهای المپیک تابستانی ۲۰۱۶ رسما در ۱۶ مه ۲۰۰۷ آغاز شد. شیکاگو، مادرید، ریودوژانیرو و توکیو بعنوان 4 نامزد بازیهای المپیک در تاریخ ۴ ژوئن ۲۰۰۸ انتخاب شدند. رای‌گیری نهایی در دوم اکتبر ۲۰۰۹ انجام شد و در نهایت «ریودوژانیرو» بعنوان میزبان نهایی توسط کمیته بین‌المللی المپیک IOC انتخاب شد. شیکاگو و توکیو پس از دور اول و دوم انتخابات به ترتیب حذف شدند و مادرید هم در جایگاه دوم ایستاد.

جغرافیاي برزيل

عواملی چون اندازه و آب و هوا و منابع طبیعی غنی، این کشور را متمایز کرده ‌است. برزیل پنجمین کشور از لحاظ وسعت در جهان بعد از کشورهای روسیه، کانادا، چین و آمریکا است. عوارض زمین در برزیل تنوع بسیار زیادی دارد که شامل تپه‌ها، کوه‌ها، جلگه‌های پست کوه‌ها و زمین‌های بایر است. از دیگر ویژگی‌های جغرافیایی برزیل وجود رود آمازون در این کشور است که بزرگترین و پرآب‌ترین رود دنیا و دومین رود طویل جهان است.

آب و هواي برزيل

برزیل دارای 5 آب و هواي گرمسیری در مرکز، کوهستانی، نیمه‌خشک در شمال شرقی، استوایی در شمال و معتدل در جنوب است. آب و هوای استوایی به صورت بسیار بارز در شمال این کشور دیده می‌شود این مناطق به صورت واقعی فصل خشک ندارد و در واقع فصل خشک آنجا تنها کمتر از فصل بارانی بارش دارد اما آن میزان بارش هم قابل توجه‌است.





ورزش برزيل

محبوبت‌ترین ورزش در برزیل «فوتبال» است، و برزیل شهرت بسیاری به خاطر فوتبالیست‌های مشهور خود دارد. «والیبال» دومین ورزش محبوب این کشور است و تاکنون دو بار هم قهرمانی المپیک را بدست آورده است. همچنین تاریخ می‌گوید، «فوتبال ساحلی»، در سواحل ریودوژانیرو پای گرفته‌ است.

ریو، میزبان بازیهای المپیک 2016

ریو دو ژانیرو (به پرتغالی: Rio de Janeiro) که به اختصار ریو نام برده می‌شود، مرکز ایالت ریو دو ژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل و سومین منطقه شهری بزرگ آمریکای جنوبی است. اولین اروپائیان رسیده به خلیج گوانابارا، در تاریخ یکم ژانویه ۱۵۰۲ به این منطقه قدم گذاشتند و به همین دلیل این منطقه را «ریو دو ژانیرو» به معنای رودخانهٔ ژانوبه نامگذاری کردند. این شهر توریستی در کنار کوه‌های انبوه از جنگل و سواحل و خلیج‌های اقیانوس اطلس قرار گرفته‌ است و میزبان بازیهای المپیک تابستانی ۲۰۱۶ خواهد بود.





* تندیس مسیح در ۷۱۰ متری بالای کوه کورکووادو (corcovado) بزرگ‌ترین مجسمه جهان است. این مجسمه ۳۸ متر ارتفاع دارد که شمایل عیسی مسیح را با آغوش باز به تصویر کشیده ‌است.

تاريخ  ارسال:پنجشنبه 21 مرداد 1395 - 15:38

تعداد بازديد: 763

کد:14102-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool