Farsi | English  
 

   پنجشنبه 8 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

تكواندو در بازيهاي المپيك – ريو
مرداني، آخرين تكواندوكار كشورمان در ريو/ ايران – تونگا ساعت 18:45



شناسه خبر: 14307   شنبه 30 مرداد 1395 - 14:10

در آخرين روز از پيكارهاي تكواندوكاران در المپيك ريو، عصر امروز (شنبه) مبارزات هوگوپوشان وزن 67+ كيلوگرم زنان و 80+ كيلوگرم مردان برگزار مي‌شود كه سجاد مرداني بعنوان آخرين نماينده كشورمان برروي شياپ‌چانگ خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو، فستيوال مبارزات تكواندوكاران در المپيك 2016 از عصر روز چهارشنبه (27 مردادماه) در سالن «كاريوكا 3» در منطقه بارا و در پارك المپيك ريو، با حضور 128 هوگوپوش از 63 كشور جهان در چهار وزن 49-، 57-، 67- و 67+ كيلوگرم زنان و چهار وزن 58-، 68-، 80- و 80+ كيلوگرم مردان آغاز شده است و امروز به پايان خواهد رسيد.

روز چهارم و آخر پيكارهاي تكواندو از ساعت 9 صبح به وقت محلي (16:30 به وقت ايران) با مبارزات هوگوپوشان اوزان 67+ كيلوگرم زنان و 80+ كيلوگرم مردان آغاز مي‌شود كه از ايران «سجاد مرداني» نماينده كشورمان است.

در وزن 67+ كيلوگرم زنان، نمايندگان كشورهاي پورتوريكو، امريكا، هلند، كامبوج، مراكش، دومنيكن، مكزيك، فيليپين، نپال، چين، فرانسه، ساحل عاج، نروژ، صربستان، بريتانيا و گينه نو حضور دارند و براي كسب مدال اين بازيها به رقابت ‌مي‌پردازند.

اما در گروه مردان و در وزن چهارم المپيكي، سجاد مرداني كه با كسب سهميه در وزن 80+ كيلوگرم، براي اولين بار تكواندوي كشورمان را در سنگين وزن صاحب سهميه كرد، نماينده ايران خواهد بود. 15 هوگوپوش از كشورهاي ازبكستان، گابن، آذربايجان، فرانسه، كره جنوبي، چين، قزاقستان، بريتانيا، بلاروس، تونس، نيجر، تونگا، كوبا، امريكا و برزيل حريفان مرداني در اين رقابت‌ها هستند كه سجاد در اولين مبارزه‌اش در بازيهاي المپيك ريو، بايد به مصاف نماينده تونگا برود. «پيتا تافاتوفوا»ي خبرساز كه پرچمدار كاروان تونگا در بازيهاي المپيك ريو بود. با 33 سال سن با مدال طلاي مسابقات كسب سهميه المپيك در قاره اقيانوسيه به برزيل آمده است.





نماينده كشورمان در صورت پيروزي در اين ديدار، بايد در گام دوم و در ديداري سخت يا با «ماهاما چو» بريتانيايي رقابت كند و يا رو در روي «انتوني اوبامه» از گابن قرار بگيرد. نماينده بريتانيا هرچند عناوين قاره‌اي ندارد اما هميشه در مسابقات گرندپري يك پاي سكو بوده است و حريف دست و پا بسته‌اي نخواهد بود. از آن طرف تكواندوكار گابن، مدال نقره المپيك را دارد اما در دو سال اخير بدليل آسيب، بسيار كم فروغ ظاهر شده است.

در اين وزن تنها تكواندوكاران كشورهاي، گابن و كره‌جنوبي سابقه شركت در بازيهاي المپيك را دارند كه هر دو هم موفق به كسب مدال شده‌اند.

تيم ملي تكواندوي ايران با تركيب فرزان عاشورزاده، مهدي خدابخشي، سجاد مرداني و كيميا عليزاده در اين رقابت‌ها حضور دارد كه هدايت سه مرد المپيكي، برعهده بيژن مقانلو بعنوان سرمربي و مهدي بي‌باك و مهرداد يوسفي بعنوان مربي است و هدايت تنها بانوي تكواندوي كشورمان را مهرو كمراني برعهده دارد.

در اولين روز اين مبارزات، فرزان عاشورزاده نماينده ايران بود كه از دور رقابت‌ها كنار رفت و در روز دوم بازيها كيميا عليزاده با كسب مدال برنز براي اولين بار در تاريخ ورزش ايران، بانوان كشورمان را صاحب مدال المپيك كرد. روز گذشته (جمعه) و در سومين روز اين مسابقات هم مهدي خدابخشي نماينده ايران بود كه موفق به كسب مدال نشد.

تاريخ  ارسال:شنبه 30 مرداد 1395 - 14:10

تعداد بازديد: 420

کد:14307-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool