Farsi | English  
 

   جمعه 9 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

نماينده بريتانيا در گفت و گو با روابط عمومي فدراسيون تكواندو:
اگر مي‌خواهم سجاد را ببرم بايد بسيار آماده‌ باشم



شناسه خبر: 14302   شنبه 30 مرداد 1395 - 12:39

يكي از تكواندوكاراني كه مي‌توانست از طريق رنكينگ سيستم موفق به كسب سهميه المپيك ريو شود، «ماهاما چو»ي بريتانيايي بود، تكواندوكاري كه هميشه در گرندپري‌ها حضور داشت اما در نهايت، حضور در بين 6 تكواندوكار برتر رنكينگ المپيكي وزن 80+ كيلوگرم را از دست داد. «چو» كه كشورش از طريق رنكينگ سيستم تنها در وزن 80- كيلوگرم المپيكي شده بود، راهي مسابقات قاره‌اي شد و در آن جا با كسب مدال طلاي قاره اروپا توانست مجوز حضور در بازيهاي المپيك ريو را بدست آورد و حالا براي حضور در بزرگترين رويداد جهان بسيار هيجان زده است. «بايد ابتدا از خداوند به خاطر لطفي كه به من داشت، سپاسگزاري كنم. اين روزها بسيار خوشحال هستم كه مي‌توانم بعنوان نماينده كشورم در بازيهاي المپيك شركت كنم. همه تلاشم را مي‌كنم تا نماينده شايسته‌اي براي انگليس باشم و با بهترين نتيجه به كشورم بازگردم.»

تكواندوكار مسلمان بريتانيايي در خصوص تمريناتش به روابط عمومي فدراسيون تكواندو مي‌گويد: «من روزي دو تا سه جلسه به همراه تيم تمرين مي‌كنم و در برخي روزها هم تمرينات انفرادي را به همراه مربي‌ام پشت سر مي‌گذارم.»
او در خصوص رقبايش در پيكارهاي سنگين وزن اينطور ادامه مي‌دهد: «تمام كسانيكه در رده وزني من هستند، بهترينند. همه مي‌آيند تا حريفانشان را شكست دهند و من به تمام كسانيكه قرار است با آنها مبارزه كنم، احترام مي‌گذارم. به شخصه هيچ رقيبي را دست كم نمي‌گيرم چراكه هر شخصي كه به المپيك مي‌آيد، مي‌تواند برنده باشد.»

ماهاما با اشاره به اينكه مرداني يكي از اصلي‌ترين رقباي او محسوب مي‌شود و در دومين مبارزه امكان رو در رويي با سجاد وجود دارد، مي‌گويد: «سجاد ورزشكار بسيار قدرتمند و باهوشي است. او سريع و انفجاري عمل‌ مي‌كند و قدرت انعطاف بالايي دارد. شكست دادن او بسيار سخت است و همين باعث شده او يكي از بهترين مبارزان وزن 80+ كيلوگرم در سطح جهاني باشد. من سجاد را بسيار دوست دارم چرا كه به خاطر مبارزاتش همه به او احترام مي‌گذارند و مي‌خواهند برابر او به برتري برسند. من هم از اين قائده مستثني نيستم اما اگر مي‌خواهم او را شكست دهم بايد بسيار آماده باشم. او به خوبي مي‌داند چطور مسابقه را كنترل كند و هرگز تسليم نشود. منتظر ديدار مجدد با سجاد هستم چرا كه او و اميد عميدي قبلا من را شكست داده‌اند.»

تاريخ  ارسال:شنبه 30 مرداد 1395 - 12:39

تعداد بازديد: 336

کد:14302-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool