Farsi | English  
 

   جمعه 6 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

سجاد مرداني از نگاه كارشناسان و قهرمانان



شناسه خبر: 14299   شنبه 30 مرداد 1395 - 12:26


غلامحسن ذوالقدري
رييس سازمان تيم‌هاي ملي تكواندو


سجاد با توجه به رقبای سخت‌تری که برای کسب سهمیه داشت و از لحاظ وزنی هم از رقبای خود وزنش کمتری بود، خیلی بیشتر از بچه‌های دیگر برای کسب سهمیه تلاش کرد. براي همين هم چون با سختی بیشتری کسب سهمیه کرد، تلاش بیشتری را انجام می‌دهد تا در المپیک بهترین نتیجه را کسب کند.
در سنگین‌وزن، رقابت‌ها بسیار نزدیک است و من سالیان سال شاهد این رقابت‌ها بودم. کمتر قهرمانی در سالیان اخیر توانسته قهرمانی را در سنگین‌وزن برای چند سال تکرار کند و مدام قهرمان در این وزن در حال تغییر است. سجاد هم رقابت‌های فشرده‌ای را برای کسب سهمیه پشت سر گذاشت و به سختی توانست خود را در میان شش نفر برتر دنیا قرار بدهد و سهمیه المپیک را کسب کند اما در حال حاضر از انگیزه بالایی برای کسب نتیجه در المپیک برخوردار است. مردانی درس بزرگی را از رقابت‌های فينال گرندپری 2015 گرفت و این موضوع سجاد را مصمم برای نمایش خوب در المپیک کرده است.


فريبرز عسكري
سرمربي سابق تيم‌ملي تكواندو در بازيهاي المپيك لندن 2012


سجاد يكي از بهترين نمايندگان وزن هشتم تيم‌ملي ايران در طول ادوار مختلف بوده كه توانش را اثبات كرده است. او رزومه بسيار خوبي دارد و چنانچه آسيب ديدگي‌اش در طول مسابقات مشكل‌سازي نكند، مي‌تواند به يك نتيجه ماندگار برسد. شناخت خوبي از مرداني دارم و مي‌دانم كه او در شياپ‌چانگ كم‌فروشي نمي‌كند و با تمام توان براي موفقيت مبارزه خواهد كرد.


مرتضی کریمی
سرمربی اسبق تیم‌ملی تكواندوي ايران


يکی از خوب‌های سنگین‌وزن ایران در تاریخ تکواندو است. کسب سهمیه او موفقیت بسيار بزرگي برای سنگین وزن‌های ایران است. سجاد حریفان قلدری دارد، برای هر حریف باید از استراتژي خاص خودش بهره بگیرد و تنوع تکنیکی داشته باشد. مردانی ورزشكار توانمندي است که مي‌تواند خوشرنگترین مدال را کسب کند.


یوسف کرمی
قهرمان جهان، آسيا، بازيهاي آسيايي و دارنده مدال برنز بازيهاي المپيك 2004 آتن


در حال حاضر یکی از بهترین‌های سنگين وزن است. سجاد از تکواندوکاران پرتلاش و توانمند است. او باید از تمام توانایی‌اش در المپيك استفاده كند و خیلی بهتر است تنوع تکنیکی‌اش را هم زياد كند. او هم مانند ساير نمايندگان كشورمان شايستگي كسب بهترين مدال المپيك را دارد.


سیدنعمت خلیفه
سرمربي تيم‌ملي ايران در مسابقات قهرماني آسيايي 2016


یکی از بهترین سنگین وزن‌های جهان در حال حاضر سجاد است، او قرعه سختی دارد اما با توجه به توانمندی و قدرتی که در اختیار سجاد است، می‌تواند دیگر حریفانش را پشت سر بگذارد. بازیکنان بازی به بازی کارشان در المپيك سخت‌تر می‌شود اما به شخصه به ملي‌پوشان ايران ایمان دارم.


پیام خانلرخانی
مربي تيم‌ملي ايران در مسابقات قهرماني آسيايي 2014 و 2016


او از لحاظ سابقه و حضور در اردوها باتجربه‌ترین مرد المپیکی ما است. مردانی نشان داده که بازیکن دست و پا بسته‌ای نیست و با اکثر رقبای المپیکی خود دیدار و مقابل آنها به پیروزی رسیده است. باخت‌های سجاد هم با نتایج نزدیک بوده و او توانایی پیروزی مقابل رقبای مهم خود را دارد. تنها مشکلی که می‌توانست جلودار سجاد برای نرسیدن به مدال المپیک باشد، آسیب دیدگی او بود که خدا را شکر این مصدومیت روز به روز در حال بهتر شدن است. اگر او در در روز مسابقه از آسیب‌دیدگی اذیت نشود و با آمادگی صد در صد جسمانی‌اش در شیاپ‌چانگ المپيك حضور داشته باشد، کسب مدال او قطعي است. فاکتور مثبت سجاد مردانی مساله روانی او است و همیشه به این مساله اهمیت می‌دهد و در مسابقات از این بابت مشکلی نداشته است. امیدوارم سجاد در المپیک تمام توان خود را نشان بدهد و با کسب مدال، بهترین روز زندگی‌اش را رقم بزند. ما در سنگین‌وزن توانایی کسب مدال خوش‌رنگ المپیک را داریم.


محمدرضا زوار


شرایط خوبی دارد اما آسیب‌دیدگی باعث شد در جدول رنکینگ پايين‌تر از ديگر نفرات ايران باشد. او تمام تلاشش را کرده و به نظرم اگر برایش مشکل به وجود نیاید جزو سکونشینان ما در ريو خواهد بود.


عليرضا نصرآزاداني
قهرمان جهان، بازيهاي آسيايي و آسيا


او را یکی از فینالیست‌های سنگین وزن می‌بینم. انگیزه و اراده‌اي كه دارد مي‌تواند او را به فینال برساند. این تکواندوکار ایران تمامی حریفان سنگین وزن را شکست داده و از امیدهای مدال طلا خواهد بود.


فرزاد عبداللهی
قهرمان جهان، قهرماني آسيا و دارنده مدال برنز بازيهاي آسيايي


از تکواندوکاران خیلی خوب ایران و جهان است. سجاد در گرندپری‌ها نشان داده که چقدر توانمند است. من او را یکی از شانس‌های کسب مدال مي‌دانم. از نظر اخلاقی نمونه است و همه دوستش دارند. سجاد در المپيك حريفان خوبی دارد و در مبارزاتش نباید احساسی عمل کند، او هر زمان كه با فکر بازی کرده، حريفانش را شكست داده است. سجاد می‌تواند خوش‌رنگترین مدال را کسب کند اگر به خودش اعتماد کند و خودش را باور داشته باشد. به نظر من ضربات پا، استایل بدنی و سرعت مردانی را هیچکس ندارد.


رضا نادريان
نايب قهرمان جهان، سابقه يكدوره حضور در المپيك


سجاد نماينده سنگین‌وزن تکواندوي ایران است. مدتی پشت سر هم دچار آسیب‌دیدگی شد که در مسابقات جهانی روسیه متاسفانه به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانست صاحب مدال شود. از نظر روحی و روانی شرایط خوبی دارد. وزن 80+ كيلوگرم، تكواندوكاران سخت‎تری دارد و رقابت در اين وزن بسيار سنگين است. سجاد سعی کرده است وزن خود را متعادل نگاه دارد و به نظرم مي‌تواند با تمام بازیکنان به راحتی مبارزه کند. او اين روزها با برنامه پيش مي‌رود و در این چند سال تجربيات خوبي را براي خودش بدست آورده است. امیدوارم که بتواند اولین مدال المپیک را برای اصفهانی‌ها و بزرگترین افتخار را برای خود و خانواده‌اش کسب کند و با مدالی خوشرنگ به ایران بازگردد.


بهنام اسبقي
قهرمان جهان، آسيا و بازيهاي آسيايي


من و سجاد به فاصله چند ماه آسيب ديديم. اما خب خدارا شكر او عمل نكرد و توانست با تمرين خودش را به شرايط برساند. به نظرم سجاد در آنجا كه راه سخت‌تر است و فشار بيشتر خيلي بهتر نتيجه مي‌گيرد. اين روزها هم تمام فكر و ذكرش را براي المپيك گذاشته و بسيار حرفه‌اي زندگي مي‌كند. واقعا وزن 80+ كيلوگرم را بايد يكي از سخت‌ترين اوزان المپيك دانست. تمامي رقبا به هم نزديك هستند و نمي‌توان يك ورزشكار را بهترين تكواندوكار سنگين‌وزن دانست. قهرماني در اين وزن مدام در حال چرخيدن است و خب به نسبت آن مبارزات در سنگين وزن حساس‌تر و سخت‌تر است. سجاد مديريت بسيار خوبي در زمين دارد اگر يك امتياز جلو بيفتد خيلي راحت مسابقه را كنترل مي‌كند. سجاد اگر خودش باشد طلا مي‌گيرد.


وحيد عبدالهي


سجاد ثابت كرد، اگر آسيب‌ديدگي نداشته باشد و تمرينات را به خوبي دنبال كند، توانايي استفاده از لحظات و رسيدن به افتخار را دارد. او با وجود آسيب‌ديدگي كهنه توانست در مسابقات فينال گرندپري سهميه المپيك را كسب كند. سجاد با توجه به اينكه در سنگين‌وزن مبارزه مي‌كند، كافي است از تكنيك‌هاي مختلف و چرخشي براي امتيازگيري بهره ببرد. او قدرت بدني بالا و زدن ضربات سر براي موفقيت او كافي خواهد بود.

تاريخ  ارسال:شنبه 30 مرداد 1395 - 12:26

تعداد بازديد: 289

کد:14299-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool