Farsi | English  
 

   جمعه 9 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

نماينده استراليا در گفت و گو با روابط عمومي فدراسيون تكواندو؛
سخت‌ترين رده‌وزني المپيك براي ماست!



شناسه خبر: 14260   جمعه 29 مرداد 1395 - 15:27

استراليايي‌ها كه در بخش «رنكينگ سيستم»، ناكام ماندند. با دو نماينده در مسابقات كسب سهميه المپيك قاره اقيانوسيه شركت كردند و توانستند دو سهميه را دشت كنند. يكي از کسانی‌كه با مدال طلاي اين رقابتها راه خود را به بازيهاي المپيك باز كرد، «هايدر شكارا» است، تكواندوكاري كه پس از 10 سال عضويت در تيم‌ملي استراليا براي اولين بار حضور در بازيهاي المپيك را تجربه می‌کند: «واقعا براي رسيدن روز مبارزاتم هيجان‌زده هستم چراكه من نماينده كشورم خواهم بود. براي شركت در بازيهاي المپيك با مربي‌ام «علي خليل» و ديگر تكواندوكار المپيكي‌مان «سافوان خليل» تمرينات خوبي را پشت سر گذاشتيم. ما هر روز تمرينات سختي را انجام داديم تا براي بزرگترين رويداد ورزشي جهان به آمادگي خوبي برسيم. در اين بين در كمپ تمريني كره‌جنوبي هم تمرينات خوبي را انجام داديم.»

او كه معتقد است وزن سوم المپيكي مردان، سخت‌ترين مبارزات را به خود خواهد ديد، به روابط عمومي فدراسيون تكواندو مي‌گويد: «من باور دارم رده وزني ما در ريو بسيار سخت است. تك تك بازيكناني كه در اين رقابت‌ها حضور دارند، توانايي رسيدن به سكوي المپيك را دارند. اما بايد در نظر گرفت كه جو و محيط بازيهاي المپيك، شبيه هيچ رويدادي نيست پس بهتر است اين طور بگويم كه هر اتفاقي در المپيك قابل رخ دادن است. به نظرم كسي‌كه از نظر فكري از ساير نفرات قوي‌تر باشد، مي‌تواند به مدال طلا برسد.»

نماينده استراليايي‌ها در پايان صحبت‌هايش در خصوص مهدي خدابخشي اينطور مي‌گويد: «من با مهدي در يك رده وزني هستم و بايد بگويم او مبارز بسيار قدرتمندي است. درست است كه تا به حال با او رقابت نكرده‌ام اما مبارزات او را در رويدادهاي مختلف از جمله مسابقات جهاني كه سال گذشته برگزار شد، ديده‌ام و سعي مي‌كنم با شناخت خوبي از او در المپيك حضور پيدا كنم چرا كه او يكي از بهترين‌هاي وزن سوم است.»

تاريخ  ارسال:جمعه 29 مرداد 1395 - 15:27

تعداد بازديد: 281

کد:14260-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool