Farsi | English  
 

   چهارشنبه 4 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

مهدي خدابخشي از نگاه کارشناسان و قهرمانان



شناسه خبر: 14259   جمعه 29 مرداد 1395 - 14:34


غلامحسن ذوالقدري
رييس سازمان تيم‌هاي ملي


مهدی یار جوان تیم‌ملی ما است و در سالیان اخیر نمایش درخور توجه‌ای داشته است. خدابخشی می‌داند و باور کرده است که المپیک برای او خیلی سخت‌تر از رقابت‌های گذشته خواهد بود و تمام تلاش خود را در ماه‌های اخیر انجام داده است. مهدی مقدار جزئی آسیب‌دیدگی داشت و دلیل آن هم فشردگی رقابت‌های کسب سهمیه بود اما خدا را شکر به خوبی شرایط درمانی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر تجربیات خوبی کسب کرده است. مهدی انگیزه بسیار بالایی برای مسابقات المپیک دارد.


فريبرز عسكري
سرمربي تيم‌ملي تكواندو در بازيهاي المپيك لندن 2012


مهدي، از فيزيك بدني فوق العاده‌اي برخوردار است كه براي اين تكواندوكار شايسته ايران يك امتياز محسوب مي‌شود. معتقدم كه اگر خدابخشي بتواند مبارزه نخست خود در المپيك را به خوبي پشت سر بگذارد به طور قطع يكي از حاضرين فينال وزن 80- كيلوگرم خواهد بود چراكه شايستگي كسب بهترين مدال را دارد. مهدي وزن زيادي كم مي‌كند كه حتما كادرفني برنامه مناسبي براي آن دارد. او هوگوپوشي با تكنيك و هوش بالاست كه با شرايط عالي خود و مبارزه فكورانه توان خلق هر نتيجه‌اي را خواهد داشت.


مرتضی کریمی
سرمربی اسبق تیم‌ملی تكواندوي ايران


در این دو سال نشان داده که در مبارزات بازیکنی شش دانگ است، فعل خواستن را به خوبی صرف مي‌كند و در هر مبارزه‌اي كه حضور داشته، دست پر به ايران بازگشته است. از نظر فنی و بدنی نسبت به حریفان وزن خودش قوی‌تر است و در هر رقابتي که خودش بوده، توانسته موفق شود. احتمال کسب مدال مهدی بالاست و جزو شانس‌های اول تکواندو است. امیدوارم که با کمک کادرفنی و خودش بهترین مدال را کسب کند.


پیام خانلرخانی
مربي تيم‌ملي ايران در مسابقات قهرماني آسيايي 2014 و 2016


شناخت خوبی از مهدی خدابخشی دارم. او در سالیان اخیر با حضور در مسابقات متعدد بسیار پخته و باتجربه شده است. مهدی با عملکردش نشان داده که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و نگاه همه را به خودش جلب کرده است. با توجه به توانایی‌اش، قطعا رقبا حساب ویژه‌ای برروی او باز کرده‌اند اما مهدی از لحاظ فنی یک سر و گردن از حریفانش بالاتر است.

اگر در روز المپیک، در اوج آمادگی روحی باشد، فکر نمی‌کنم کسی توانایی این را داشته باشد که جلوی او ایستادگی کند. مهدی، حمله‌کننده بسیار قهاری است و هر وقت اراده کند توانایی کسب امتیاز را دارد. امیدوارم موفق به کسب مدال خوشرنگ المپیک شود.


یوسف کرمی
قهرمان جهان، آسيا، بازيهاي آسيايي و دارنده مدال برنز بازيهاي المپيك 2004 آتن


از بازیکنان با انگیزه‌اي که توانایی خیلی بالایی در تکنیک و تاکتیک دارد. به نظرم او یکی از بهترین‌های وزن خودش در دنیا است و من مطمئنم مهدی هم مي‌تواند براي كشورمان مدال بگیرد. میدان المپیک با همه میدان‌ها متفاوت است اما مهدی هم بازیکن بزرگ و فني است.


محمدرضا زوار


شرایط بسیار خوبی دارد، در صدر جدول رنکینگ وزن خودش است و اگر بدشانسی نیاورد صد در صد می‌تواند مدال طلا را کسب کند. در وزن 80- کیلوگرم ورزشکاران صاحب نامی حضور دارند اما خدابخسی باهوش است و با توانمندی که دارد، می‌تواند بهترین مدال را برای ایرانیان به ارمغان آورد.


حسینعلی نعیمی


او از زمان نوجوانی بازیکن خیلی باهوش و تیزی بود. نقطه قوتش در این است که با هر دو پا مبارزه می‌کند، مهدی اعتماد به نفس خوبی دارد و این‌ها عواملی است که می‌تواند او را موفق کند. از لحاظ تکنیکی در مسابقات جهانی نشان داد که یک سر و گردن بالاتر از حریفانی است که با آنها مبارزه می‌کند. بازیکن خوبی است و آرزو می‌کنم نتیجه دلخواه را کسب کند.


عليرضا نصرآزاداني
قهرمان جهان، بازيهاي آسيايي و آسيا


خدابخشی با هوشمندی و توان بالا مبارزه می‌کند و تاکتیک‌های مختلفی را در طول مبارزه به کار می‌گیرد و امید زیادی برای کسب مدال خوشرنگ او دارم.


بهنام اسبقي
قهرمان جهان، قهرمان آسيا و قهرمان بازيهاي آسيايي


من با مهدي از سال 1389 هم‌تيمي بودم. او روند بسيار خوب و صعودي داشته و روز به روز بهتر شده است. او تكنيك داشته اما مديريتش نبوده تا بتواند از آن استفاده كند اما در اين دو سال اخير به خوبي از توانايي‌هايش استفاده مي‌كند. مهدي بسيار خوش‌تكنيك است، در شياپ‌چانگ راحت مبارزه مي‌كند و كمتر شده كه شرايط مبارزه برروي او تاثير بگذارد. به نظرم در وزن 80- كيلوگرم بازيكن خوب هست اما مهدي از تمامي آنها سرتر است. اگر در يكسري مبارزه بتواند بحث رواني را كنترل كند، عصبي نشود، به حاشيه‌ها توجه نكند و كار خودش را انجام دهد. قطعا مي‌تواند براي كشورمان يك مدال خوش‌رنگ بدست آورد.


فرزاد عبداللهی
قهرمان جهان، قهرماني آسيا و دارنده مدال برنز بازيهاي آسيايي


مهدي بسيار توانمند است و من چندبار با او مبارزه داشتم. او در حين مسابقه توانایی انجام هرکاری را دارد و اصلا نمي‌شود او را پيش‌بيني كرد. من برای مهدی مدال را کنار گذاشتم چراکه توانایی‌اش خیلی بیشتر از چیزی است که خودش فکر می‌کند و مي‌تواند رقبايش را به زانو بنشاند. استعداد، تکنیک و ضرباتش می‌تواند مدال هادی ساعی را برای مهدی تکرار کند. او می‌تواند با هر دو پا کار کند و فکرش خوب کار می‌کند. مبارزه با مهدي خدابخشي خیلی سخت است.


رضا نادريان
نايب قهرمان جهان، سابقه يكدوره حضور در المپيك


در وزن 80- کیلوگرم یکی ار بهترین تکواندوکاران ایران و جهان بوده و هست او در مسابقات جهانی روسیه با شايستگي مدال طلا گرفت. مهدی از لحاظ تکنیکی بازیکن بسيار خوبی است، مي‌تواند با هر دو پا کار کند و تکنیک‌هایي را در اختيار دارد که حریفانش قابليت‌هاي کمتري دارند. به نظرم خیلی راحت‌تر از دیگر رقبايش مبارزه می‌کند چراکه سطح فني‌اش بالاتر است. به نظرم می‌تواند مدال المپيك را کسب کند.


وحيد عبدالهي


تكواندوكاري كه در چند سال اخير بي‌رقيب نشان داده و هر وقت سرحال بوده به خواسته خود رسيده است. بسيار خوشحالم كه مشكل اضافه وزن مهدي كنترل شده و برايش مشكل‌ساز نخواهد شد. او تكواندوكاري تكنيكي است و چنانچه بر شرايط غلبه كند حتما در بين مدال‌آوران كاروان ايران جاي خواهد داشت. اگر مهدي در روز مسابقات سرحال باشد به طور يقين همه را شكست مي‌دهد.

تاريخ  ارسال:جمعه 29 مرداد 1395 - 14:34

تعداد بازديد: 291

کد:14259-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool