Farsi | English  
 

   پنجشنبه 5 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

گفت‌وگو با تکواندوکار شایسته‌ای که معتقد است همیشه چهار سال دیرتر به طلا می‌رسد
حجی‌زواره: 2020 وعده دیدار من و سکوی اول المپیک



شناسه خبر: 14258   جمعه 29 مرداد 1395 - 14:09

یکی دیگر از تکواندوکارانی که قربانی شیوه فدراسیون جهانی در راه کسب سهمیه المپیک شد، مسعود حجی‌زواره بود. هوگوپوشی که با کسب مدال طلای بازیهای آسیایی و مدال طلای جهان در سال 2014 و 2015، از بالانشینان رنکینگ المپیکی وزن 80- کیلوگرم شد و در پایان فینال گرندپری 2015 هم در بین 6 نفر برتر این وزن قرار گرفت اما به خاطر حضور مهدی خدابخشی در صدر رنکینگ و اینکه هر کشور تنها مجاز به استفاده از یک ورزشکار در هر وزن بود، حضور در آوردگاه بازیهای المپیک را از دست داد.

بی‌تردید اگر پای مسعود حجی‌زواره به شیاپ‌چانگ ریو می‌رسید، امروز بعنوان یکی از مدعیان اصلی کسب مدال وزن 80- کیلوگرم در بازیهای المپیک محسوب می‌شد. حجی‌زواره این روزها تمریناتش را پرقدرت‌تر از قبل ادامه می‌دهد، تا 4 سال دیگر مدال طلای المپیک 2020 را برای ایران بدست آورد.


* ناراحت نیستی که در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان حضور نداری؟


- مگر می‌شود به رویدادی مثل المپیک فکر کرد و ناراحت نشد؟ اما من تا به امروز هرچه مدال گرفته‌ام، دیر بوده اما رنگ آن طلا شده است. من جهانی 2011 را از دست دادم و 4 سال بعد طلای جهانی 2015 را گرفتم. برای بازیهای آسیایی 2010 در انتخابی با علیرضا نصرآزادانی نتوانستم پیروز شوم اما 4 سال بعد در انتخابی برنده شدم و در سال 2014 طلای بازیهای آسیایی اینچئون را بدست آوردم. حالا سال 2016 است و من المپیک ریو را از دست دادم و این به من انگیزه می دهد تا برای 4 سال دیگر تلاش کنم و نماینده ایران در المپیک 2020 باشم. من تلاشم را بیشتر می‌کنم، تا خدا چه بخواهد.


* تو اگر در کشور دیگری بودی که در وزن 80- کیلوگرم نماینده‌ای نداشت، با رنکینگی که در اختیار داشتی در المپیک 2016 مبارزه می‌کردی، به این موضوع فکر کردی که از ایران بروی؟


- پیشنهاد که برای رفتن شد اما مملکت و کشور خودم را هیچ زمان با میلیاردها تومان هم عوض نخواهم کرد. افتخار با ایران مزه دیگری دارد. اینکه وقتی موفق به کسب مدال می‌شوی، سرود کشور خودت باشد که در سالن مسابقات پخش شود، لذت دیگری است. تکواندوي ایران برای من هزینه کرده است تا من امروز به این جایگاه رسیده‌ام، ان‌شاءالله که مهدی خدابخشی در ریو بهترین نتیجه را برای تکواندو و ورزش کشورمان بدست می‌آورد، چه فرقی می‌کند من یا او؟ مهم اهتزاز پرچم ایران است.


* وضعیت مهدی خدابخشی را پیش از حضور در المپیک چطور می‌بینی؟


- روز به روز بهتر و آماده‌تر می‌شود. مهدی قد و استایل بدنی خوبی دارد، از نظر فنی بازیکن بسیار خوبی است و ورزشکار ثانیه‌هاست. او در لحظات حساس می‌تواند بازی را برگرداند و هر زمان که اراده کند موفق به کسب امتیاز می‌شود. اما یک چیزی را برای المپیک ریو بگویم اینکه وزن 80- کیلوگرم سخت‌ترین وزن بازیهای المپیک است. باور کنید هرکسی مدال طلای وزن سوم مردان را در برزیل بگیرد، باید به او دو مدال طلا بدهند! در این وزن هم قدرت بدنی وجود دارد و هم سرعت. اکثر ورزشکاران حاضر در وزن 80- کیلوگرم بسیار فنی هستند و واقعا در زمین مبارزه باهوش عمل می‌کنند.


* فکر می‌کنی مهدی خدابخشی تمامی این فاکتورها را دارد؟


- مگر می‌شود که نداشته باشد؟ مهدی نفر اول رنکینگ المپیک است.


* به نظرت 4 نماینده ایران چه نتیجه‌ای را در المپیک ریو بدست خواهند آورد؟


- نباید به بازیکنان فشار روحی وارد کنیم، میدان المپیک متفاوت است. برنامه‌ریزی‌های خوبی برای هر 4 نماینده ایران انجام شد. بازیکنان ما در ریو با اعتماد بنفس بالا فعل خواستن را صرف می‌کنند و ان‌شاء الله با 4 مدال طلا مزد زحمات خودشان و خانواده تکواندو را می‌دهند.


* برنامه خودت برای آینده چیست؟


- در اردوهای تیم‌ملی حضور دارم و تمریناتم را ادامه می‌دهم، نزدیک به 3 ماه قبل زانویم را جراحی کردم و ان‌شاء‌الله از گرندپری 2016 که بعد از بازیهای المپیک است، مبارزاتم را آغاز می‌کنم.

تاريخ  ارسال:جمعه 29 مرداد 1395 - 14:09

تعداد بازديد: 289

کد:14258-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool