Farsi | English  
 

   جمعه 6 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

کیمیا علیزاده از نگاه کارشناسان و قهرمانان



شناسه خبر: 14233   پنجشنبه 28 مرداد 1395 - 12:21


غلامحسن ذوالقدري
رييس سازمان تيم‌هاي ملي


کیمیا علیزاده یار جوان و کم سن و سال تکواندوي بانوان در سال اخیر خیلی خوب درخشید. کیمیا در دوره نوجوانی نیز خوب بود و تجربیات دوران نوجوانی‌اش را به خوبی به بزرگسالان انتقال داد و به خوبی نتیجه گرفت. او که با حضور مربی اختصاصی‌اش در مسابقات کسب سهمیه در فیلیپین موفق به حضور در المپیک شد با انگیزه مضاف و تلاش بیشتری در کنار كمراني خود را برای المپیک آماده می‌کند. نباید از او توقع زيادي داشته باشیم اما خود او انگیزه و روحيه را دارد که بتواند نماینده شایسته‌ای برای تکواندوي بانوان و حتی کاروان ورزشی ما در المپیک باشد. کیمیا می‌داند این شایستگی را دارد که در المپیک شگفتی‌ساز باشد و حتی به عنوان اولین بانوی مدال‌آور کاروان ورزشی ما در تاریخ المپیک باشد و ان‌شاءالله با دعای خیر مردم این اتفاقات بیفتد.


بيژن مقانلو
سرمربي تيم‌ملي تكواندوي مردان ايران


کیمیا علیزاده شرایط خوبی دارد. نه تنها ایران که تمام دنیا برروی او حساب می کنند. ما در هر رویدادی که حضور داریم صحبت از این بانوی تکواندوکار است. روز بروز پخته تر می شود، سنجیده تر صحبت می کند که به نظرم حضور هم صحبت های خوبی است که در کنار خودش دارد. کیمیا هم مانند پسران ما شناخته شده است و باید مهارت هایش را افزایش دهد و به باور اجرا در زمین برسد. او هم می تواند برای تکواندوی ایران در المپیک موفق به کسب مدال شود. چرا که نه؟ این مایه افتخار ما است که بتواند بعنوان اولین مدال آور المپیکی بانوان باشد. او باید در زمین مبارزه استراتژی داشته باشد. کیمیا علیزاده مهارتش را دارد اما باید یاد بگیرد که کی و چه وقت آن را مقابل حریفانش اجرا کند. اگر بر روی یک مهارت اکتفا کند. به قولی دست او برابر رقبایش رو می شود. نه تنها او که تمام قهرمانان می بایست روز به روز مهارت های خودشان را بیشتر کنند.


فريبرز عسكري
سرمربي تيم‌ملي تكواندو در بازيهاي المپيك لندن 2012


عليزاده با توجه به فيزيك بدني بسيار خوبي كه دارد و در مبارزه از تكنيك‌هاي مختلفي استفاده مي‌كند به عنوان يك پديده در ورزش بانوان شناخته مي‌شود. عليزاده آمادگي بدني ايده‌آلي دارد و اينجا نقش مربي براي او بسيار تعين كننده خواهد بود تا او را با توجه به سن و سال كمي كه دارد از لحاظ رواني آماده حضور در چنين رويداد مهمي كند. در كل كيميا عليزاده مي‌تواند تاريخ‌ساز شود و نخستين بانوي مدال آور ورزش ايران در المپيك باشد.


یوسف کرمی
قهرمان جهان، آسيا، بازيهاي آسيايي و دارنده مدال برنز بازيهاي المپيك 2004 آتن


کیمیا عليزاده می‌تواند تاریخ‌ساز المپیک در ورزش ایران باشد به این دلیل که از لحاظ تکنیکی و استایل فوق‌العاده است. او مي‌تواند مدال المپیک را بگیرد چراکه هر چیزی که يك ورزشكار برای گرفتن مدال نیاز دارد او در اختيار دارد و می‌تواند نام خودش را در ناریخ ورزش ایران و ورزش بانوان ثبت کند.


ندا زارع


كيميا، دختري بسیار باهوش و با استعداد است که قابلیت‌های خیلی زیادی دارد. به نظرم شاید هنوز كاملا قابلیت‌هایش شناخته نشده است و هنوز قابلیت‌هایی دارد که بخواهد شکفته شود. در نوجوانان دو سال زیر نظر من فعاليت كرد و اولین کسی بود که مدال المپیک نوجوانان را در گروه دختران بدست آورد. در آن زمان نشان داد چیزی که به او آموزش داده می‌شود را یاد می‌گیرد و توانايي اجرايش را دارد.

او دختري منطقی است و مغرور نمی‌شود. فقط باید درست هدایت شود که راهش را گم نکند.

در رده‌سنی نوجوانان برای المپیك، كيميا در کسب سهمیه باخت چراکه حریف آلمانی خود را دست کم گرفت و موفق نشد سهمیه المپیک را کسب کند اما مهسا جدی سهمیه گرفت و برای من خیلی سخت بود انتخاب بین کسی که سهمیه المپیک را کسب کرده و حقش است که حضور داشته باشد و کسی که باخته است اما استعدادش را دارد. بعد از دو انتخابی با کادر فنی تصمیم گرفتیم کیمیا برود و ایمان داشتم که اگر برود قطعا می‌تواند مدال طلا بگیرد.

حالا به نظرم در المپیک بزرگسالان هم می‌تواند صاحب مدال شود، المپیک صحنه بزرگی است، اضطراب، سختی و هیجان خودش را دارد اما وقتی مدال می گیری يك شیرینی خاصي دارد. ضمن اينكه از نظر روانی هم به اندازه فنی باید روی بازیکن کار شود که از لحاظ روحی کم نیاورد. حداقل کاری که می‌شود انجام داد، این است که به کیمیا روحیه داد و آماده‌اش کرد تا خود را باور کند. کیمیا استعدادش را دارد و باید تعادلی ایجاد شود تا هم مغرور نشود و هم خود را دست کم نگیرد.


بهنام اسبقي
قهرمان جهان، قهرمان آسيا و قهرمان بازيهاي آسيايي


من كم و بيش از شرايط كيميا عليزاده اطلاع دارم و دورادور مبارزاتش را ديده‌ام اما حسن بزرگ او اين است كه سن كمي دارد و همين فشار و استرس را براي او كم كرده است. او در زمين مبارزه راحت است اما وقتي مسابقه تمام مي‌شود واقعا فشار زيادي را متحمل مي‌شود اگر بتواند همانند مبارزاتش، در بيرون مبارزه هم استرس و فشار را تحمل كند، مي‌تواند موفق باشد.

باتوجه به اينكه كيميا عليزاده رنكينگش از 3 تكواندوكار ديگرمان پايين‌تر است، قطعا مبارزات سخت‌تري خواهد داشت اما او در اين مدت مدال‌هاي خوبي را در گروه باتوان گرفته و من مي‌گويم شانس زيادي براي كسب مدال در المپيك دارد به شرطي كه در اين مدت حريفانش را به خوبي آناليز كند و مبارزات 3 سال اخير رقبايش را به خوبي نگاه كند تا غافلگير نشود.

او از 16 نفري كه در وزن 57- كيلوگرم مبارزه مي‌كنند به جرات از 10-11 نفر سرتر است و با مابقي آن‌ها در يك سطح قرار دارد كه حريفانش مثل نماينده انگليس، ژاپن، اسپانيا و ... به لحاظ تجربه از او بالاتر هستند. من خودم اگر مي‌خواستم يك نفر را بگويم كه در گروه بانوان توانايي كسب مدال المپيك را دارد، آن كيميا عليزاده است.


سارا خوش جمال فکری
دارنده مدال برنز بازيهاي آسيايي و اولين بانوي المپيكي تكواندوي ايران


کیمیا دختر بسیار آرام و محجوبی است و همیشه سعی می‌کند تواضع خود را حفظ کند. این آرامش و تواضع می تواند کمک بسیار بزرگی در مسیر ورزش حرفه ای او باشد. کیمیا با توجه به میدان بزرگی به نام المپیک که پیش روی دارد بیش از مسائل فنی و تکنیکی باید روی مسائل ذهنی و روانی خود کار کند چرا که المپیک جای صدم ثانیه‌هاست و اگر لحظه‌ای آمادگی روانی از دست برود جبرانش بسیار سخت است. برگ برنده کیمیا علیزاده فیزیک خوبی است که او دارد. در اکثر مبارزه‌ها یک سر و گردن از حریفش بالاتر است. او از نظر تکنیکی هم پای چپ بسیار خوبی دارد و اگر بتواند پای راستش را هم تقویت کند، بسیار قدرتمندتر خواهد شد. کیمیا با وجود سن و سال کم، بسیاری از تکواندوکاران مطرح دنیا را در وزن خودش شکسته داده و تجربه خوبی بدست آورده است. اگر از نظر ذهنی هم آماده باشد می تواند از میدان بزرگ المپیک با مدال برگردد.


آزاده یاسایی


کیمیا یک استثنا در تکواندوی بانوان است. از لحاظ شخصیتی دختری بسیار مهربان، دلسوز و خونگرم است. خصوصیت مثبت او این است که با وجود سن و سال کم، بسیار منطقی فکر می‌کند و تحت تاثیر احساسات قرار نمی‌گیرد. از بعد فنی هم میتوان گفت با تمرین‌های خوب و فشرده‌ای که داشته پیشرفت زیادی کرده و در سطح بالایی قرار دارد. شرایط او اکنون به گونه‌ای است که میتوان روی مدالش حساب باز کرد چرا که از نظر فنی چیزی از حریفان نامدار خود کم ندارد. رقیبان اصلی او تكواندوكاران انگليس و اسپانيا هستند که هر دو را شکست داده است. یک رقیب ژاپنی هم از آسیا هست که کیمیا توانايي شكست او را دارد. عليزاده به دلیل قامت بلند و استایل مناسبی که دارد بیشتر امتیازاتش را از ضربه صورت جمع می‌کند و این برگ برنده اوست. المپیک میدان بزرگی است اما کیمیا با وجود سن و سال کم برای این رقابت بزرگ، کم تجربه نيست و می‌تواند از جو المپیک خارج شود. هر چند پیش‌بینی در دنیای قهرمانی کار سختی است اما به نظرم اگر کیمیا بتواند اعتماد به نفس و باور لازم را در خود ایجاد کند میتوان او را یکی از شانس‌های اصلی رسیدن به مدال المپیک دانست.


شکرانه ایزدی
دارنده مدال برنز قهرماني آسيا


از وقتی که در اردوی تیم‌‌ملی بودم، کیمیا را می‌شناسم و از بازی‌های آسیایی به بعد در تمرین‌ها کنارش بوده‌ام. کیمیا عليزاده یک پدیده به تمام معنا و کیمیای تکواندوی ایران است. دختری که از نظر شخصیتی بسیار قوی است و پخته‌تر از هم سن و سالانش فکر می‌کند. همه کارهایش بجا و درست است. علاوه بر این دل بزرگی دارد و هیچ‌وقت کسی را از خود نمی‌رنجاند.

کیمیا دو خصوصیت خوب فیزیکی تکواندو یعنی قد و پای بلند را داراست و مهم‌تر از این دو فاکتور از هوش بالایی برخوردار است که باعث می‌شود در شیاپ‌چانگ بسیار حساب شده و با دقت مبارزه کند. خصوصیت مثبت دیگر او توجه کامل به صحبت‌های کوچ (Coach) است که من این مساله را به عینه در مسابقات دیده‌ام. بدون اغراق می‌گویم که ممکن است سالها دیگر تکواندوکاری مانند او در بخش بانوان پیدا نشود.

اطمینان دارم کیمیا آن قدر پخته و حرفه‌ای است که به المپیک به چشم تجربه نگاه نخواهد کرد و با ذهنیت قوی، اعتماد به نفسی که دارد به دنبال مدال خواهد بود. او بیشتر حریفان قوی و نامدار وزن خود را شکست داده است. کیمیا می توانست مانند بسیاری از هم سن و سالان به دنبال تفريح باشد اما با جدیت تمام تمرین و زحمت میکشد. امیدوارم نتیجه زحمات کیمیای تکواندوی ایران مدال المپیک باشد.

آرزومندم مسئولان ورزش کشور قدر زحمات او را بدانند و به بهترین شکل از او حمایت کنند، چرا که اگر کیمیا بتواند در المپیک بگیرد برای جامعه ورزش خصوصا جامعه بانوان اتفاق بسیار بزرگی است.

تاريخ  ارسال:پنجشنبه 28 مرداد 1395 - 12:21

تعداد بازديد: 313

کد:14233-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool