Farsi | English  
 

   پنجشنبه 8 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

نماینده کشور اسپانیا در گفت و گو با روابط عمومي فدراسيون تكواندو:
فرزان؛ سریع، قدرتمند، مهاجم و باهوش است



شناسه خبر: 14211   چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 10:44

شايد نام «جيسوس تورتوسا» را به ياد داشته باشيد، تكواندوكار اسپانیایی كه توانست با يك ضربه مشت در پايان راند سوم نیمه نهایی وزن 58- کیلوگرم مسابقات گرندپري منچستر كار را به راند طلايي بكشد و در نهايت با يك ضربه كم فشار برنده بازي با فرزان عاشورزاده باشد، تكواندوكاري كه پس از پيروزي مقابل نماينده كشورمان سر از پا نمي‌شناخت و حتي در صفحه اينستاگرامش اين پيروزي را به پدربزرگش تقديم كرد!

او كه با مدال نقره مسابقات كسب سهميه در قاره اروپا سهميه شركت در بازيهاي المپيك را بدست آورد، حالا مي‌خواهد مدال طلاي المپيك را تصاحب كند! و براي اين هدف هم تمرينات سختي را پشت سر مي‌گذارد. «بالاخره بعد از 2 سال سخت در مسابقات مختلف توانستم سهميه المپيك را بدست آورم و حالا مي‌توانم استراحت كنم و فقط برروي بازيهاي المپيك متمرکز شوم. هدف من كسب مدال طلاي اين رويداد مهم است و من براي رسيدن به اين هدف سخت تلاش مي‌كنم. واقعا احساس خوبي است كه ميتواني براي كشورت در بزرگترين رويداد جهاني مبارزه كني.»

او در خصوص برنامه‌هايش تا زمان حضور در بازيهاي المپيك به روابط عمومي فدراسيون تكواندو مي‌گويد: «اردوي مشتركي را با كشورهاي ايران و كره جنوبي در اسپانيا داشتيم. در ماه «مه» مسابقات قهرماني اروپا را داشتم و در آنجا تكنيك‌هاي جديدي را براي بازيهاي ريو امتحان كردم. در ماه ژوئن هم 2 هفته در قاره آسيا بوديم و در آخرين ماه هم با تمام المپيكي‌هاي اسپانيا تمريناتمان را ادامه داديم.»

تورتوسا در ادامه صحبت‌هايش به فرزان عاشورزاده اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «من او را به خوبي مي‌شناسم، بايد گفت فرزان يكي از بهترين تكواندوكاران اين روزهاي جهان است و مبارزه با او براي من لذت‌بخش است. ما مي‌دانيم كه در ريو و در مبارزه دوم باهم مسابقه مي‌دهيم و رقيبيم اما خارج از زمين مسابقه دوستان خوبي براي هم هستيم و اميدوارم او بعد از بازيهاي المپيك بتواند براي استراحت به اسپانيا بيايد. من فكر مي‌كنم قدرت اصلي فرزان در ضربات جلوي پاي راستش است. او سريع، قدرتمند، مهاجم و باهوش است و انعطاف‌پذيري بالايي دارد كه همه اين فاكتورها از او مبارزي خوب مي‌سازد. به غير از فرزان، «تايي هون كيم» كره‌اي هم جزو سخت‌ترين رقباي من است. به هرحال فرزان و او نفرات اول و دوم رنكينگ هستند. اما من به سختي تمرين مي‌كنم تا در المپيك توانايي و قابلیت‌های خودم را به همه نشان دهم.»

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 10:44

تعداد بازديد: 275

کد:14211-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool