Farsi | English  
 

   سه شنبه 3 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

فرزان عاشورزاده از نگاه کارشناسان و قهرمانان



شناسه خبر: 14207   چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 10:01


غلامحسن ذوالقدري
رييس سازمان تيم‌هاي ملي


فرزان آغاز بسیار طوفانی و پرقدرتی در تکواندوي دنیا داشت و به نام سونامی تکواندو دنیا لقب گرفت. عاشورزاده با تجربه چندین ساله خود توانسته نامی در میان نامداران تکواندو دنیا برای خودش رقم بزند و همین موضوع باعث شده رقبای او بیشتر به خودشان بیایند و در سال گذشته فرزان را بیشتر آنالیز کنند.

این آنالیزها باعث شده او برای پیروزی آزار بیشتری ببیند و کار سختتری داشته باشد. عاشورزاده باید بپذیرد کار او در المپیک دشوارتر از مسابقات جهانی و آسیایی و گرندپری خواهد بود و از همین حالا او مصمم شده است با کمک کادرفنی به لحاظ جسمانی و آمادگی روانی بهتر از سال‌های گذشته باشد.

فرزان باید تلاش کند رقبای خود را آنالیز و کار را برای آنها سخت کند. وقتی فرزان ناشناخته بود به راحتی از سد رقبای خود می‌گذشت، اما حالا شناخته شده است و کادرفنی نیز این را می‌داند و در حال تلاش است یک فرزان جدید با تجربیات بالاتر در المپیک رقابت کند.


فريبرز عسكري
سرمربي سابق تيم‌ملي تكواندو در بازيهاي المپيك لندن 2012


فرزان بازيكن فوق العاده‌اي است در اين چند سال حركت روبه رشد و سريعي داشت و در سيستم جديد تكواندو يك پديده محسوب مي‌شود. موفقيت در مسابقات مختلف سبب شد تا فدراسيون جهاني تكواندو، عنوان سونامي را براي عاشورزاده در نظر بگيرد كه اين لقب، برازنده او است. فرزان مي‌تواند حرفهاي زيادي براي گفتن در المپيك داشته باشد و با نتايجي كه در دو سال اخير كسب كرده است، توان خود را به رخ تمامي حريفان كشيده است.


مرتضی کریمی
سرمربی اسبق تیم‌ملی تكواندوي ايران


از بازیکنان مستعدي است که در این مدت ظرفیت خوبی را از خودش نشان داده است. اگر فرزان بتواند توانایی خودش را به نحو احسنت اجرا کند، می‌توان از همین حالا خوش‌رنگترین مدال المپیک را براي او کنار گذاشت. نسبت به حریفانش باهوشتر است و تنها چیزی که ممکن است براي او مشکل‌ساز شود، وزنش است که کادر فنی تمهیدات خاصی را در این خصوص در نظر گرفته و امیدوارم هیچ مشکل خاصی در این مورد نداشته باشیم. فرزان از نظر فنی نسبت به حریفانش یک سر گردن بالاتر است و بخاطر فیزیک بدنی و هوش بالایی که دارد در این وزن حرف اول را میزند. اما در ميداني مثل المپيك كسي موفق است كه از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کند که به نظر من فرزان این توانایی را دارد.


یوسف کرمی
قهرمان جهان، آسيا، بازيهاي آسيايي و دارنده مدال برنز بازيهاي المپيك 2004 آتن


با سن و سال کمی که دارد، تجربه و اعتماد بنفس‌اش خوب است. او اگر بتواند نیمی از توانایی‌های خود را در المپیک به نمايش بگذارد، می‌تواند مدالی خوشرنگ از المپیک بگیرد و نامش را در تاریخ ثبت کند. اگر فرزان بار اضافی و مسئولیت بر روی دوشش نباشد، یکی از امیدهای مدال ایران است.


سیدنعمت خلیفه
سرمربي تيم‌ملي ايران در مسابقات قهرماني آسيايي 2016


فرزان نفر اول جدول رنکینگ جهانی است. قرعه اولش با توجه به جایگاهش در رنکینگ سنگین نیست اما در قرعه دومش باید با برنده چین و اسپانیا مبارزه کند که تکواندوکاران خوبی هستند. البته عاشورزاده هر دوی آنها را شکست داده است. توانایی‌های خوبی دارد و اگر همانند مسابقات قهرمانی جهان ظاهر شود، می‌تواند به راحتی مدال را بدست آورد.


پیام خانلرخانی
مربي تيم‌ملي ايران در مسابقات قهرماني آسيايي 2014 و 2016


درست است که او بسیار کم سن و سال است اما در 2 سال اخیر بسیار با تجربه شده است. او پس از قهرمانی در آسیا که اولین میدان بزرگ او بود، در مسابقات گرندپری، جهانی و بازیهای آسیایی طلایی شد. عناوین قابل توجه او در این مسابقات معتبر باعث شده که او با 19 سال دیگر تکواندوکار کم تجربه خطاب نشود.

عاشورزاده اکثر رقبای مهم خود در المپیک را با اختلاف زیاد شکست داده است و بازیکن بسیار منضبط و حرفه‌ای است. تنها مشکل او از دید من، اضافه وزنش بود که خدا را شکر در تورنمنت یونان سر وزن خودش مبارزه کرد و نشان داد مشکلی از این بابت ندارد. اگر در المپیک روز، روز فرزان باشد قطعا خوش‌رنگترین مدال را کسب خواهد کرد. مهمترین حریف او در المپیک تکواندوکار کره‌ای است.


محمدرضا زوار


جوان مستعد، دارای فیزیک عالی برای تکواندو و در کسب امتیازات شرایط خوبی دارد. قد بلند و هوش بالای این بازیکن می‌تواند از عوامل موفقیت او در شياپ‌چانگ باشد. فرزان از فرصت‌ها به خوبی استفاده می‌کند و ان‌شاءالله كه بتواند خوش‌رنگترین مدال را در ریو 2016 کسب کند.



حسینعلی نعیمی


از بازیکنان بسیار باهوشی است و پیشرفت خوبی در این دو سال داشت. فرزان قبلا با یک پا مبارزه می‌کرد اما چند وقتی است که از هر دو پا به یک نحو استفاده می کند. ان‌شاءالله که بتواند نتیجه خوبی را در ریو 2016 بگیرد.


عليرضا نصرآزاداني
قهرمان جهان، قهرمان آسيا و قهرمان بازيهاي آسيايي


او يكي از اميدهاي اصلي كاروان ورزشي ايران است. فرزان نيازي به تعريف ندارد اما بايد قبول كرد كه فشار زیادی روی دوش او خواهد بود. مردم از فرزان انتظار طلا دارند و فدراسیون جهانی نیز در ماه‌های اخیر با تمجیدهای متعدد از او، استرس را به نماینده ایران وارد کرده است. اگر او در ماه‌های اخیر چند باخت داشته به دلیل همین استرس‌ها و وزن کم کردن است.


بهنام اسبقي
قهرمان جهان، قهرمان آسيا و قهرمان بازيهاي آسيايي


فرزان سن كمي دارد اما با تجربه است. او در اين دو سال خودش را در وزن 58- كيلوگرم به خوبی تثبيت كرده و مدال‌هاي با ارزشي را بدست آورده است. در وزن اول المپيك، طوري است كه كمتر بازيكن باتجربه‌اي حضور دارد و اكثرا هم سن و سال فرزان هستند چراكه نفراتي كه سابقه شركت در المپيك را داشتند براي اين دوره اكثرا يك وزن بالاتر آمده اند. كره‌جنوبي و پرتغال بازيكنان خوبي هستند. به طور كل در اين وزن بازيكنان خوب زياد است و اگر اتفاق خاصي نيفتد مي‌توان به مدال فرزان امیدوار بود.


رضا نادريان
نايب قهرمان جهان، سابقه يكدوره حضور در المپيك


یکی از پدیده‌های نوظهور تکواندو در دو سال گذشته است که توانست در اولین حضورش در قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و بازیهای آسیا مدال طلا بگیرد. همين هم حاكي از عملکرد خیلی خوب و هوش بالای این بازیکن است. فرزان از نوابغ تکواندوي جهان بشمار ميرود که اگر آسیب نبیند می‌تواند چندین سال متوالی موفقیت‌هايش را تكرار کند. از بازیکنان جوانی است که در سن پایین به المپیک می‌رود و باید خيلي بیشتر از این‌ها، از نظر روحی کمکش کنیم. از لحاظ تکنیک، بدنی و فنی آماده است و امیدوارم بتواند خوش‌رنگنرین مدال را کسب کند. فرزان از شانس‌های صد در صد مدال است و لایق این است تا در کارنامه ورزشي‌اش با 19 سال سن مدال المپيك را ثبت كند. مسابقات المپیکی میدان سخت و سنگینی است که همه ورزشکاران با آمادگی کامل حضور پیدا می‌کنند، فرزان نباید حریفی را دست کم یگیرد جون تمامی حریفانی که کسب سهمیه کردند قطعا بهترين‌هاي اين وزن هستند.


وحيد عبدالهي


فرزان طي دوسال گذشته عملكرد بسيار خوبي داشت و با توجه به اينكه نفر اول وزن خود در جهان محسوب ميشود همه حريفان روي تكنيك‌هايش كار مي‌كنند و معتقدم كار او دشوارتر از ديگر نفرات ايران خواهد بود. فرزان مشكل وزن دارد كه خوشبختانه با شركت در تورنمنت يونان كنترل و به خوبي مديريت شد. عاشورزاده بسيار جوان است و روزهاي اول در مسابقات گرندپري نمي‌توانست توان خود را به اثبات برساند، اما اكنون داراي تجارب خوبي است و حتي در رويدادهايي كه دست كمي از المپيك نداشت به مدا‌لهاي خوشرنگ رسيد. اميدوارم او در المپيك بتواند مدال خوشرنگي را براي كاروان ايران بدست آورد.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 10:01

تعداد بازديد: 335

کد:14207-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool