Farsi | English  
 

   پنجشنبه 8 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

بازيهاي المپیک 2016 - ریو؛
برگزاري جلسه سرپرستان و مربيان/ قرعه‌كشي تكواندوكاران انجام شد



شناسه خبر: 14180   سه شنبه 26 مرداد 1395 - 08:29

جلسه سرپرستان و مربيان تكواندو در بازيهاي المپيك ريو برگزار و با انجام قرعه‌كشي اوزان مختلف حريفان نمايندگان ايران در اين دوره از مسابقات مشخص شدند.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو، جلسه سرپرستان و مربيان تكواندو با حضور نمايندگان 63 كشور در قلب پارك المپيك و در سالن مركزي ريو برگزار شد كه در اين جلسه رييس فدراسيون جهاني تكواندو، ناظرفني فدراسيون جهاني تكواندو، رييس كميته داوران فدراسيون جهاني تكواندو و مديرورزشي تكواندو در بازيهاي المپيك ريو، در فاصله دو روز مانده به آغاز «فستيوال مبارزه تكواندوكاران» در سالن «كاريوكا 3» نكاتي را به سرپرستان و مربيان يادآور شدند.

در اين جلسه دكتر چو، رييس فدراسيون جهاني تكواندو گفت: «تكواندو در المپيك لندن بهترين مبارزاتش را داشت و مطمئمن هستم در المپيك ريو بهتر خواهيم بود. ما بايد براي المپيك 2020 تمام سعي خود را انجام دهيم تا تكواندو عالي‌تر باشد.» باتوجه به اينكه از 128 تكواندوكاري كه در المپيك حضور دارند، تنها 8 نفر موفق به كسب مدال خواهند شد. رييس فدراسيون جهاني با اشاره به اين مساله افزود: « برنده شدن در اين رويداد بسيار مهم است چرا كه تنها 8 مدال طلا بين ورزشكاران توزيع مي‌شود اما باخت با حفظ غرور و شان هم محترمانه است.»

در ادامه فيليپ بودو، ناظرفني فدراسيون جهاني تكواندو، در مورد تجهيزات مورد استفاده در اين دوره از بازيهاي المپيك اظهار داشت: «نسل دوم هوگوهاي دي‌دو در اين دوره از مسابقات مورد استفاده قرار گرفته شده است. ضمن اينكه سيستم بازپخش (ويديوچك) برعهده دارت‌فيش است كه باتوجه به امكانات بسيار خوب و دقيق اين شركت مطمئن هستيم هيچ امتيازي از نگاه داوران دور نخواهند ماند.»

همچنين شكير چلبت، رييس كميته داوران فدراسيون جهاني تكواندو در مورد نحوه امتيازدهي، حركات ممنوعه، خطاها، آسيب‌ها و درخواست بازپخش از سوي مربيان (ويديو چك) توضيحاتي را به مربيان ارائه كرد و به سوالات حاضرين پاسخ داد. در پايان هم مدير ورزشي تكواندو در المپيك (مارك كافمن) در مورد نحوه برگزاري مسابقات تكواندو در بازيهاي المپيك و چگونگي انجام كار، توضيح داد.

سيدمحمد پولادگر رييس فدراسيون تكواندو، بيژن مقانلو سرمربي تيم ملي تكواندوي مردان كشورمان و مهرو كمراني سرمربي تيم ملي تكواندوي زنان كشورمان در اين جلسه حضور داشتند.





تيم تكواندوي ايران در اين رقابت‌ها با تركيب فرزان عاشورزاده در وزن 58- كيلوگرم، مهدي خدابخشي در وزن 80- كيلوگرم، سجاد مرداني در وزن 80+ كيلوگرم و كيميا عليزاده در وزن 57- كيلوگرم به مصاف رقبايش مي‌رود و هدايت 3 تكواندوكار مرد ايران برعهده بيژن مقانلو بعنوان سرمربي، مهدي بي‌باك و مهرداد يوسفي بعنوان مربي خواهد بود و مهرو كمراني نيز هدايت كيميا عليزاده را عهده‌دار است. همچنين محمدسعيد مطوري‌نژاد بعنوان پزشك در كنار اين تيم حضور دارد.

مبارزات تكواندو از روز چهارشنبه (27 مردادماه) و از ساعت 16:30 به وقت ايران، به مدت 4 روز در سالن «كاريوكا 3» در منطقه بارا برگزار خواهد شد كه در جلسه سرپرستان و مربيان تكواندو در بازيهاي المپيك، قرعه‌كشي 4 وزن زنان و مردان نيز براساس رنكينگ المپيكي ورزشكاران انجام شد كه در نهايت حريفان نمايندگان كشورمان در اين دوره از مسابقات مشخص شدند.

در روز اول مبارزات تكواندو در بازيهاي المپيك ريو (چهارشنبه – 27 مردادماه)، هوگوپوشان اوزان 49- كيلوگرم زنان و 58- كيلوگرم مردان برروي شياپ‌چانگ مي‌روند كه فرزان عاشورزاده نماينده ايران خواهد بود. فرزان با رنكينگ يك المپيكي و جايگاه اول در جدول قرعه، در اولين ديدار بايد به مصاف «عمر حجامي» از مراكش برود، اين تكواندوكار مراكشي با مدال طلاي مسابقات كسب سهميه المپيك در قاره آفريقا مجوز شركت در بازيهاي المپيك ريو را گرفت و تاكنون با عاشورزاده مبارزه نداشته است. نماينده وزن 58- كيلوگرم كشورمان در صورت برتري در اين ديدار بايد با برنده ديدار اسپانيا و چين مبارزه كند. اولين مبارزه فرزان عاشورزاده ساعت 18:15 به وقت ايران انجام مي‌شود.

اما در روز دوم (پنجشنبه – 28 مردادماه)، تكواندوكاران دو وزن 57- كيلوگرم زنان و 68- كيلوگرم مردان به مصاف حريفانشان خواهند رفت كه كيميا عليزاده بعنوان نماينده ايران رو در روي رقبايش قرار مي‌گيرد. طبق قرعه‌كشي انجام شده، كيميا با رنكينگ 21 المپيكي و جايگاه دهم در جدول قرعه‌، بايد در مبارزه اول با «انا زانينوويك» از كرواسي ديدار نماید. اين تكواندوكار با تجربه كروات، سابقه حضور در المپيك را دارد كه البته موفق به كسب مدال نشده است. او طلاي مسابقات قهرماني جهان 2011، دو مدال نقره مسابقات قهرماني جهان در سال 2007 و 2012 و برنز مسابقات قهرماني جهان در سال 2015 را در كارنامه‌اش دارد. «آنا زانينوويك» از طريق رنكينگ سيستم به بازيهاي المپيك ريو راه پيدا كرد. كيميا در صورتيكه در اين بازي سخت و نفس‌گير برنده شود، بايد با برنده اسپانيا و تايلند مبارزه كند. مبارزه كيميا عليزاده با نماينده كرواسي ساعت 19 به وقت ايران انجام خواهد شد.

در روز سوم پيكارهاي تكواندو (جمعه - 29 مردادماه)، نمايندگان اوزان 67- كيلوگرم زنان و 80- كيلوگرم مردان برروي شياپ‌چانگ خواهند رفت. مهدي خدابخشي كه نماينده ايران در اين روز است با رنكينگ يك المپيكي و جايگاه اول در جدول قرعه، بايد در گام نخست با «ميگوئل فريرا» از هندوراس مبارزه كند. نماينده هندوراس با سهميه وايلد كارت در المپيك حضور دارد. خدابخشي در صورت شكست اين ورزشكار با برنده ديدار آذربايجان و مالي رقابت خواهد كرد. نماينده ايران، مهدي خدابخشي در اولين گام ساعت 18:15 به وقت ايران برگزار مي‌شود.

اما پرونده مسابقات تكواندو در بازيهاي المپيك ريو، شنبه (30 مردادماه) با مبارزات تكواندوكاران اوزان 67+ كيلوگرم زنان و 80+ كيلوگرم مردان، بسته مي‌شود كه سجاد مرداني از ايران برروي شياپ‌چانگ مي‌رود. سجاد با رنكينگ 3 المپيكي و جايگاه دوم در جدول قرعه، بايد در نخستين گام رو در روي «پيتا تافاتوفوا»، پرچمدار خبرساز كاروان تونگا قرار بگيرد. اين ورزشكار 33 ساله با مدال طلاي مسابقات كسب سهميه المپيك در قاره اقيانوسيه مجوز شركت در المپيك را بدست آورد. مردانی در صورتيكه اين مبارزه را با موفقيت پشت سر بگذارد بايد به مصاف برنده ديدار گابن و انگليس برود. مبارزه سجاد مرداني و تكواندوكار تونگا ساعت 18:45 به وقت ايران انجام خواهد شد.



تاريخ  ارسال:سه شنبه 26 مرداد 1395 - 08:29

تعداد بازديد: 332

کد:14180-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool