Farsi | English  
 

   سه شنبه 27 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

سروی: به توانایی کیمیای تکواندی ایران اعتقاد دارم



شناسه خبر: 14142   يكشنبه 24 مرداد 1395 - 08:39

تیم ملی تکواندوی بانوان ایران که از المپیک پکن، مبارزه در بزرگترین آوردگاه جهان را تجربه می‌کند در این دوره شرایط خاصی دارد. برای المپیک ریو، کیمیای تکواندوی ایران که در این دو سال در میان بزرگان وزن دوم المپیکی زنان به خوبی عرض اندام کرده است، با اقتدار سهمیه بازیهای المپیک 2016 را بدست آورد تا حضورش تهدیدی برای نمایندگان وزن 57- کیلوگرم باشد. زهرا سروی نایب رييس بانوان فدراسیون تکواندو هم از نتایجی که در اين مدت بانوان ایران کسب كرده اند، راضی به نظر میرسد، اما معتقد است در بازیهای المپیک شرایط برای کسب مدال متفاوتتر است.


*در بازیهای المپیک این دوره تنها يك شانس براي كسب سهميه المپيك داشتيد!


- امسال شرایط کسب سهمیه المپیک سخت‌تر از دوره‌های قبل بود، چراکه شانس کسب سهمیه در رقابتهای گرندپری برای بانوان وجود نداشت و تنها یک فرصت داشتند تا در مسابقات قاره‌ای به این مهم دست یابند، بنابراین فشار زیادی روی ورزشکاران و کادرفنی وجود داشت که با این شرایط کیمیا توانست سهمیه را با اقتدار و كسب خوش رنگترین مدال بدست آورد.


*اطمینان زیادی به کیمیا داشتید؟


- من به کیمیا باور دارم، چون در زمین مسابقه با اطمینان مبارزه می‌کند و هیچ تردیدی در خصوص تمریناتي كه انجام داده است و توانايي‌هايش ندارد که این امر یکی از نکات مثبت او است.


*شانس دیگری هم برای کسب سهمیه المپیک داشتید که متاسفانه همه را مایوس کرد. آسیب دیدگی چقدر در نتيجه خدابنده موثر بود؟


- به هر شکل ورزشکار یک روز در اوج است و روز دیگر نیست. من در طول سال‌هایی که در فضای حرفه‌ای بودم این امر را لمس کردم. اکرم برخلاف باورهایی که ما و کادر فنی داشتیم، جا ماند. درخصوص آسیب دیدگی نیز باید بگویم، رویدادی مثل کسب سهمیه که انرژی، وقت و سرمایه برای آن صرف شده است اگر بخواهیم آسیب را بهانه کنیم، به ورزشکار و کادرفنی خرده وارد میشود که چطور با اين شرايط آمادگي خود را براي مسابقات اعلام كرده‌ايد؟ خدابنده آسیب دیده بود همانطور که علیزاده دستش در گچ بود، اما نظر کتبی، پزشک برای اعزام وی مثبت بود و اسنادش هم موجود است. بنابراین منعی برای حضور در مسابقات نداشت، با این حال در کمال ناباوری خدابنده نتوانست سهمیه را بدست آورد. این در حالی است که سرمربی تیم بارها تاکید کرده بود که حتی خدابنده با كمترين درصد آمادگي هم مي‌تواند برای ما سهمیه کسب کند. پس اگر این موارد را کنار هم قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که تنها عاملی که مانع موفقیت او شد، هیجاناتی بود که بر ورزشکار غالب و باعث شد عملکردش را نشان ندهد، و از کسب سهمیه بازبماند.


*با توجه به نتایج خوب کیمیا در مسابقات متعدد بسیاری بر این باورند که می تواند مدال آور بازیهای المپیک هم باشد.


- معادلات روی کاغذ نشان میدهد که شرایط کیمیا خوب است، اما فشار روانی نباید روی او زیاد باشد. ما علاوه بر کادرفني، مشاور تغذیه، روانشناس و پزشک را در اردوهای تیم ملی مستقر کرده‌ایم و همه تلاش می‌کنند تا علیزاده بهترین عملکرد را در المپیک داشته باشد، اما به لحاظ روانی همه باید کمک کنند تا کیمیای تکواندوی ایران بتواند در آنجا هم عملکرد خوبی از خود به نمايش بگذارد.


* پس شما هم اعتقاد دارید، کیمیا توانایی کسب مدال المپیک ريو را دارد؟


- با بررسی رنکینگ یک تا چهار متوجه می شویم انگليس، اسپانیا، مصر و سوئد رده‌های اول تا چهارم را در اختیار دارند. کیمیا با این چهار حریف مبارزه کرده است. او در رقابت با جیدجونز انگلیسی دو برد و دو باخت را بدست آورده، ورزشکار اسپانیایی را شکست داده و در مسابقات اخیر یونان تکواندوکار مصری را با اقتدار برد و حریف سوئدی هم از مبارزه با او انصراف داد. به نظر من المپیک میدانی متفاوت از همه رویدادهای دیگر است و اسم آن بر روی ورزشکار فشار روانی ایجاد میکند، اما از آنجایی که به کیمیا اعتقاد دارم، می دانم تمام تلاشش را انجام خواهد داد.


* نحوه انتخاب سرمربی تیم ملی چگونه بود؟


- من به لحاظ فنی به مهرو كمراني اعتقاد دارم. او در رده سني بزرگسالان با مربی کره‌ای برای کسب سهمیه المپیک فعالیت می‌کرد، در کنار مداح بعنوان مربی حضور داشت و حتی در رقابتهای کسب سهمیه با هدایت او بود كه علیزاده موفق به کسب سهمیه شد، او دو بار عنوان بهترين مربي جهان و يك بار عنوان بهترين مربي آسيا را در رده سني نونهالان بدست آورده است، کارنامه كمراني مشخصی است، پس متوجه مي‌شویم صورت قضیه شفاف است و اگر انتخاب دیگری داشتیم، باید پاسخگو مي‌بوديم.


*از نتایجی که تکواندوي بانوان تاکنون بدست آورده‌اند، راضی هستید؟


- من خدا را شکر می‌کنم بانوان تکواندوکار کشورمان روند صعودی و رو به رشدی داشته‌اند و اتفاقاتی که در این مدت برای نخستین بار رخ داد، نشان می‌دهد تمام بانوان از ورزشکار تا مربی زحمت كشيده‌اند.


*و صحبت پایانی.


- آروز می کنم کیمیا بتواند با موفقیتش انگیزه، لبخند، نشاط و باور را به نسل جوان دختران هدیه کند.

تاريخ  ارسال:يكشنبه 24 مرداد 1395 - 08:39

تعداد بازديد: 295

کد:14142-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool