Farsi | English  
 

   پنجشنبه 5 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

مطوری نژاد: خيالتان راحت، بازيكنان آسیب جدی ندارند



شناسه خبر: 14141   يكشنبه 24 مرداد 1395 - 08:27

محمدسعید مطوری‌نژاد، پزشک تیم‌ملی تکواندوی ایران در بازیهای المپیک ریو، روزهای زیادی را همراه با ملی‌پوشان کشورمان سپری کرده است. قويا از عدم آسيب جدي المپيكي‌هاي كشورمان مي‌گويد و خاطرنشان می کند که بازیکنان در برزیل آسیبی که دردسرساز شود، ندارند.


* وضعیت جسمی ورزشکاران پیش از اعزام به بازیهای المپیک چطور است؟


- بازیکنان در شرایط فیزیکی خوب و دور از هر آسیبی هستند و برای المپیک آماده‌اند. تمامی بچه‌ها با استفاده از مکمل و رژیم‌های در نظر گرفته شده، نزدیک به وزن المپیکی خودشان هستند. در حال حاضر یک‌سری آسیب‌های جزیی دارند اما آسیب جدی در آنها دیده نمی‌شود. آسیب‌های جزیی هم احتیاج به درمان روزانه و پیگیری‌ها مداوم دارد و ان‌شاءالله در زمان مبارزات تکواندو در المپیک این آسیب‌های جزیی هم برطرف خواهد شد. ما به خاطر تمرینات پرفشاری که بازيكنان پشت سر می‌گذارند، بايد در برنامه مکملشان هم دقت کنیم و از آسیب، پیش‌گیری کنیم که این امر مستلزم داشتن یک برنامه دقیق مکملی با توجه به شرایط وزن، فیزیک و تمرین ورزشکار است. شعار ما است كه پیش‌گیری بهتر از درمان است و تا جاییکه امکان داشته باشد، این شعار را به کار می‌گیریم. به نظرم بچه‌ها آماده هستند و تجربیاتشان کمتر از یک پزشک نیست و به درستي برنامه‌هایشان را انجام مي‌دهند.


* پزشک به تنهايي مي‌تواند در وضعیت جسمانی ورزشکاران موثر باشد؟


- به نظرم یک پزشک به تنهایی نمی‌تواند در پیشبرد اهداف پزشکی موثر باشد و نیاز به آگاهی ورزشکار و مربی با دانش و توانمند است.


* آسیب دیدگی بازیکنان در چه وضعیتی است؟


در حال حاضر آسیب‌های قدیمی بازیکنان بصورت کامل درمان شده و دوره ریکاوری را پشت‌سر گذاشته‌اند. دردهای موجود را در برخی مواقع با دستگاه‌های ضد درد برطرف می‌کنیم. در تکواندو زمانیکه ضربه‌ای وارد می‌شود، ایجاد درد یا التهاب می‌کند که بازیکن برای ادامه تمرینات احتیاج به نیرویی تازه دارد و باید احساس دردش برای روز بعد از بین برود. ماساژ روزانه هم در ریکاوری نقش بسزایی دارد که بصورت روزانه در حال انجام است. نمی‌توانم به آسیب‌دیدگی خاصی اشاره کنم ما حتی کوچکترین مشکل، مثل گردن درد، سرماخوردگی و ... هم پیگیری و درمان می‌کنیم.


* وجود آسیب در همان لحظه مبارزه‌ چقدر بر روی عملکرد ورزشکار تاثیر می‌گذارد؟


- اگر آسیب، در همان لحظه مبارزه باشد، قطعا بازیکن اذیت مي‌شود اما تدابیری اندیشیده شده که در این مواقع، درد به حداقل ممکن برسد که ورزشکار بتواند با آمادگي در زمین حضور پيدا كند. به این دلیل که کادرفنی تیم‌ملی روی فیزیک ورزشکار خوب کار کرده‌ است احتمال اینکه این اتفاق در بازیهای پیش رو صورت بگیرد، خیلی کم است. امیدوارم وضعیت سلامت تکواندوکاران تا شروع مبارزات به همین خوبی پیش برود. آرزویم این است 4 مدال خوشرنگ را کسب کنیم چراکه تکواندوکاران ایران لیاقتش را دارند. افتخار می‌کنم که با تیم تکواندو همکاری می‌کنم.

تاريخ  ارسال:يكشنبه 24 مرداد 1395 - 08:27

تعداد بازديد: 295

کد:14141-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool