Farsi | English  
 

   پنجشنبه 12 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

كمرانی: كيميا حقش را در المپيك مي‌گيرد



شناسه خبر: 14134   شنبه 23 مرداد 1395 - 14:42

حضور در مسابقات كسب سهميه المپيك لندن به عنوان مربي، كسب دو عنوان قهرماني نونهالان جهان و لقب بهترين مربي نونهالان جهان طي دو سال متوالي، بدست آوردن سكوي نخست قاره كهن و لقب بهترين مربي آسيا همراه با تيم ملي دختران نونهالان و هدايت كيميا عليزاده در مسابقات كسب سهميه المپيك ريو به عنوان مربي، باعث شده است تا مهرو كمراني با 35 سال سن، كارنامه پرافتخاري را در عرصه مربگيري داشته باشد. او كه حالا بعنوان سرمربي تيم تك نفره بانوان ايران، همراه با كيميا عليزاده در بازيهاي المپيك ريو 2016، حضور دارد، به توانايي شاگردش اعتقاد دارد و اميدوار است، كيمياي تكواندوي ايران با كسب مدال المپيك جواب زحمات او را بدهد.


* کیمیا علیزاده در مسابقات کسب سهمیه المپیک از آسیبدیدگی رنج میبرد، در حال حاضر شرایط او چگونه است؟


- خوشبختانه روند بهبودی کیمیا به خوبی پیش رفت و خود او نیز در این خصوص همکاری کرد. ما حتی در گرم کردن‌ها، تمرینات مختص آسیب‌دیدگی او را انجام می‌دادیم، تا عضلات مصدوم آماده باشند و فشار مضاعفی را تحمل نکند. قطعا تا المپیک هم آسیب‌دیدگی علیزاده به طور کامل برطرف خواهد شد. کیمیا با 15-16 سال از نوجوانان وارد رده‌سنی بزرگسالان شد و عضلات یک دختری در این سن و سال قطعا آمادگی عضلات دختران رده‌سني بزرگسال را ندارد و با این شرایط او فشار زیادی را متحمل شد.

كيميا وقتی از المپیک نوجوانان به اردوی بازیهای آسیایی اینچئون ملحق شد، حضور او مصادف با آمادگی نفرات تیم آسیایی بود و او مجبور شد تمرینات نرمال آن تیم را پشت سر بگذارد و این اتفاق باعث آسیب‌دیدگی او شد. در کنار این مساله او هنوز در آن مقطع از لحاظ روحی-روانی آمادگی حضور در اردوی اين رده‌سني را نداشت و در حال و هوای بچگی و خامی بود و مانند یک ورزشکار حرفه‌ای فکر نمی‌کرد. خوشبختانه در حال حاضر کیمیا از لحاظ ذهنی و حرفه‌ای بزرگتر شده است و فکر می‌کنم آینده خوبی داشته باشد. من روی نتیجه‌گیری کیمیا در المپیک امیدوار هستم و اعتقاد دارم او با توجه به اینکه قبلا توانایی‌هایش را نشان داده، استحقاق موفقیت را دارد. امیدوارم تمام آسیب‌های او تا المپیک بهبود پیدا کند اما کیمیا دختری نیست که به خاطر آسیب دیدگی بخواهد از مسابقه دوری و تمام توان خود را نگذارد. او همیشه با صد در صد توان در مسابقات ظاهر میشود.


* عملکرد کیمیا علیزاده در مسابقات اخیر به گونه‌ای بوده، که سطح توقعات برای موفقیت او در المپیک بالا رفته است، از طرفی به نظر میرسد خود او هنوز در حال و هوای جوانی است. چه برنامه‌ای دارید كه از لحاظ روانی نیز او را به جایگاهی برسانید که اهمیت مسابقات المپیک را درک و از تمام توانایی‌های خود بهره ببرد؟


-خدا را شکر کیمیا علیرغم سن و سال کمی که دارد، توانسته در یک سال اخیر خودش را کاملا عوض کند و این موضوع در مصاحبه‌های اخیر او نیز مشخص است. علیزاده خیلی مصمم و بااراده در این مدت تمرین کرده و فکر می‌کنم به این درک رسیده که در چه جایگاهی قرار دارد و به خاطر این جایگاه چقدر هم خودش و هم دیگران زحمت کشیده‌اند. فکر نمی‌کنم به خاطر این جایگاه حداقل زحمات خودش را نادیده بگیرد. از لحاظ روحی نیز همانطور که گفتم خیلی آماده‌تر، بزرگتر و حرفه‌ای‌تر شده و امیدوارم با همین دیدگاه و پشتکاری که در تمرینات نشان داده به جایگاه واقعی خودش برسد. من در تمرینات مشاهده می‌کنم که چه تلاشی را انجام میدهد و اصلا امکان ندارد بخواهد از فشار تمرين شانه خالي كند. فقط امیدوارم با همه این تلاش‌ها به حق خودش در المپیک برسد.


* بعد از تغییر و تحولات انجام گرفته در تیم ملی تکواندو بانوان، علیرغم هجمه‌ای که علیه شما به راه افتاد، سیاست سکوت را پیش گرفتید. هنوز هم علاقهای به شکستن این سکوت و دفاع از خودتان ندارید؟


- من کلا آدمی نیستم که بخواهم از خودم دفاع کنم و ترجیح میدهم با صحبت کردن خودم را به کسی ثابت نکنم و اعتقاد دارم گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. سکوت من نشانه این نیست که از جریاناتی که به راه افتاد، ناراحت نیستم. من فقط به خاطر کیمیا در حال حاضر در این جایگاه هستم و حکم معلمی را دارم که مدیر مدرسه او را از یک کلاس به یک کلاس دیگر منتقل کرده است. اصلا جایگاه برای من اهمیتی ندارد و اگر الان هم در این جایگاه هستم از من خواسته‌اند و من به خاطر کیمیا علیزاده و کشورم قبول مسئوليت كرده‌ام. مطمئن باشيد از این به بعد هم سکوت من ادامه خواهد داشت. وقتی صحبت‌هایی در مورد من صورت گرفته که حتی مطرح شدنش هم اشتباه است، دیگر دلیلی ندارد من بخواهم از خود دفاع کنم و باز هم تکرار میکنم که گذشت زمان بهترین قاضی است و همه چیز را مشخص خواهد کرد.






* شما در عین جوانی کارنامه خوبی در رده پایه داريد و در کنار آن مربی رویداد کسب سهمیه المپیک لندن 2012، بوده‌اید اما انتخاب شما بعنوان مربی کیمیا علیزاده این تلقی را ایجاد کرد که فقط به دلیل خواست علیزاده بعنوان سرمربی انتخاب شدید. این مساله که توانایی شما دیده نشد، شما را اذیت نمیکند؟


- راستش را بخواهيد برايم اهميتي ندارد، ديگران چه فكري ميكنند. در این مقطع فقط از خودم انتظار دارم، کارم را به خوبی انجام بدهم و از کیمیا علیزاده هم توقع دارم جواب زحمت‌های من را با کسب مدال در المپیک بدهد. مدال کیمیا می‌تواند همه چیز را ثابت کند و من هیچ اصراری ندارم خودم را به کسی اثبات کنم.


* تکواندوي مردان ایران بعنوان یکی از ابرقدرتهای تکواندوي جهان شناخته میشود. شما برنامه‌ای دارید كه در المپیک از مربيان تیم ملی مردان مشاوره و کمک بگیرید؟


- من همیشه خودم را در جایگاه یک هنرجو میبینم و اعتقاد دارم تا آخر عمر باید یاد بگیرم و هر جا که نیاز باشد از لحاظ فنی کمکی بگیریم، قطعا اینکار را خواهم کرد. خوشبختانه کادرفنی مردان من را حمایت کردند و بارها اعلام کردند، هر کمکی نیاز داشته باشم آنها دریغ نخواهند کرد. مطمئنا آقایان به دلیل جایگاهی که در تکواندوي جهان دارند، تجربه بیشتری نسبت به من دارند و قطعا خیلی چیزها را بیشتر از من می‌دانند. از دید من سوال کردن و پرسیدن هیچ اشکالی ندارد. هرجا به بن‌بست بخورم از همکارانم در تیم‌ملی مردان کمک میگیرم، چرا که میدان المپیک میدان کوچکی نیست که بخواهم منیت داشته باشم.


* خیلی‌ها اعتقاد دارند کیمیا علیزاده در مسابقات کسب سهمیه المپیک اقتدار گذشته را نداشت. شما بعنوان مربی کیمیا از عملکرد او راضی بودید؟


- کیمیا در فیلیپین آسیب‌دیدگی‌های خیلی زیادی داشت و با توجه به شکستی که در روز قبل خانم خدابنده داشت، روحیه او تضعیف شد. در آن مقطع با توجه به اینکه تنها شانس کسب سهمیه ما کیمیا علیزاده بود، توقعات از او بالا و چشم امید تکواندوي بانوان به او دوخته شده بود که این مساله باعث شد او بیشتر اذیت شود. تمام این فشارهای روحی و جو سالن باعث شده بود، کیمیا خودش نباشد. کیمیا در مسابقات جهانی با وجود همین آسیب‌ها بازی کرد و موفق به کسب مدال شد و در فیلیپین هم با وجود اینکه حریفان او در قد و قواره او نبودند، همه تلاش خود را انجام داد اما شرایط واقعا سخت شده بود.


* بسیاری از کارشناسان تکواندو تنوع تاکتیکی کیمیا علیزاده را محدود می‌دانند. آیا در این مدت روی تنوع تاکتیکی او و استفاده از قابلیت‌های دیگرش کار کرده‌اید؟


- من از زمان شروع تمرینات برای المپیک سیستم را عوض کردم و در حال حاضر استراتژی بازی کیمیا عوض شده است و خوشبختانه در تورنمنت یونان نشان داد، این تمرینات مفید بوده است. من به دنبال این هستم کیمیا تغییر گارد بدهد و از پای راست خود هم امتیاز بگیرد و مطمئنا با توجه به هوش بالا و توانایی فنی که دارد او خیلی زود تغییر خواهد کرد. این تكنيك‌ها در کیمیا هست و من نمی‌خواهم چیز جدیدی به او یاد بدهم و فقط به دنبال این هستم او از همه توانایی خود استفاده کند. کیمیا بازیکنی نیست که تنها یک پا داشته باشد و به هر دو پا مسلط است اما به خاطر تکرار کم، اعتماد بیشتری روی یک‌پا، دارد و من تلاش میکنم این مساله را تغییر بدهم.


* و سوال پایانی، عملکرد کیمیا عیلزاده در مدت کوتاه حضورش در سطح اول تکواندوي ایران، باعث شده اهالی ورزش و حتی مردم عادی از او توقع کسب مدال در المپیک را داشته باشند. این فشارها نمی‌تواند نقش تخریبی روی عملکرد او داشته باشد؟


- کیمیا علیزاده از زمان کسب اولین مدال این فشارها را تجربه کرده و مدام در مسابقات بزرگ حضور داشته است. فکر نمیکنم این استرس در کیمیا وجود داشته باشد اما قطعا المپیک برای همه هیجان و استرس خواهد داشت و کیمیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. او بازیکنی است که می‌تواند استرس خود را با توانایی‌هایش کنترل کند و قطعا در المپیک هم این کار را انجام خواهد داد.

تاريخ  ارسال:شنبه 23 مرداد 1395 - 14:42

تعداد بازديد: 283

کد:14134-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool