Farsi | English  
 

   جمعه 13 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

عاشورزاده: روز شماری می‌کنم تا با یک مدال خوش‌رنگ از المپیک بازگردم



شناسه خبر: 13263   يكشنبه 16 خرداد 1395 - 11:43

ملی‌پوش المپیکی تکواندو ایران گفت: روز شماری می‌کنم تا این هفتاد و چند روز سپری شود تا اگر لیاقت و شایستگی داشتم با یک مدال خوش‌رنگ از المپیک بازگردم.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو، فرزان عاشورزاده در گفتگو با «نسیم آنلاین»، در خصوص حضور در تورنمنت تکواندو یونان اظهار داشت: فکر می‌کنم بهترین زمان ممکن برای حضور در یک مسابقات، تورنمنت یونان باشد تا در آخرین رقابت‌های تدارکاتی پیش از المپیک شرکت کنیم. بچه‌ها در حال حاضر به 70 درصد آمادگی رسیدند و شرایط خوبی را برای شرکت در تورنمنت یونان پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: ما در تورنمنت یونان خیلی به رنگ مدال فکر نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم نقاط ضعف خود را پیدا کنیم و تا زمان مسابقات المپیک روی آنها کار کنیم.

ملی‌پوش المپیکی ایران در خصوص هدفش در مسابقات المپیک گفت: فکر می‌کنم برای هر ورزشکاری رویداد المپیک مهم‌ترین حضور ورزشی او باشد و به شخصه برای من نیز حضور در این مسابقات افتخارآفرین است. خیلی نمی‌خواهم تا زمان مسابقات به اینکه قرار است چه‌ کارهایی انجام بدهم فکر کنم و فقط قصد دارم به جنبه‌های مثبت حضور در المپیک فکر کنم.

وی ادامه داد: در ذهن خودم تمام اتفاقاتی که امکان وقوع آنها وجود دارد را بررسی می‌کنم تا اگر بازی سخت و راحتی برای من پیش آمد درست عمل و مدیریت کنم. سخت‌ترین رویداد ورزشی یک ورزشکار المپیک است و هیچ کدام از ورزشکاران حاضر در این مسابقات زنگ تفریح نیستند و من نیز به این چشم به المپیک نگاه می‌کنم که باید 4 بازی سخت را پشت سر بگذارم.

عاشورزاده در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد ابتدایی حضورش در تیم ملی تکواندو، عده‌ای معتقد به افت او در مسابقات اخیر هستند، گفت: هر ورزشکاری در هر رشته‌ای زمانی در اوج است و زمان هم دچار افت می‌شود. افت من نیز به گونه‌ای نبوده است که بخواهم تحقیر یا ناپدید شوم. من در هر میدانی حضور داشتم دست ‌پر بازگشتم و در آخرین مرحله مسابقات گرندپری که نتوانستم طلایی شوم نیز مدال نقره گرفتم.

وی ادامه داد: کسب مدال نقره یا برنز برای خیلی‌ها در خواب و رویا بوده است اما شاید انتظارات جوری از من بالا رفته بود که همه توقع کسب مدال طلا در هر میدانی را داشته باشند. هر ورزشکاری در ابتدا که به عنوان پدیده ظهور می‌کند با مانور کمتری از سوی کشورها مواجه است اما زمانی که به سطحی رسید که در میان بهترین‌ها قرار گرفت، با یک دید دیگر به او نگاه می‌شود و بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

ملی‌پوش المپیکی تکواندو ایران تصریح کرد: من با همه این تفاسیر از عملکرد خودم راضی هستم و جز دو تورنمنت اخیر که در وزن تخصصی خودم شرکت نکرده بودم از هر تورنمنتی که در 58- کیلوگرم به میدان رفتم با مدال بازگشتم. این برد و باخت‌ها برای همه ورزشکاران است و جواب تمام انتقادات و نظراتی که گفته می‌شود من دچار افت شدم را نیز با گذر زمان می‌توان داد و من نیز روز شماری می‌کنم تا این هفتاد و چند روز سپری شود تا اگر لیاقت و شایستگی داشتم با یک مدال خوش‌رنگ از المپیک بازگردم.

عاشورزاده با تاکید بر سخت‌تر شدن راهش با توجه به شناخت رقبا نسبت به خودش، عنوان کرد: به هرحال وقتی یک پدیده ظهور می‌کند ابتدای کار کسی روی او تمرکز نمی‌کند اما وقتی من در 2 سال ابتدایی با لطف خدا و تلاش‌های کادرفنی آقایی کردم و صدرنشین رنکینگ المپیک باقي ماندم کارم سخت‌تر شد.

وی ادامه داد: من نیز در ابتدای حضورم در تیم ملی تکواندو دوست داشتم با بهترین‌ها مبارزه کنم. یادم است در اولین تورنمنتی که به همراه تیم ملی به مسابقات اوپن کره جنوبي رفتم، دوست داشتم جلوی حریف پرتغالی بازی و عرض اندام کنم. من تا قبل از آن مسابقات فقط عملکرد او را از تلویزیون و سایت فدراسیون جهانی دیده بودم و قطعا همین اتفاقات در حال حاضر نیز برای ورزشکار دیگر وجود دارد تا در مقابل امثال من، مهدی خدابخشی و نفرات صدرنشین رنکینگ مسابقه و خودی نشان بدهند.

صدرنشین رنکینگ المپیک تکواندو با تاکید بر انگیزه بالای خود، گفت: شاید اگر این اتفاقات به وجود نیامده بود باعث می‌شد تا از تکواندو دلزده شوم اما همین موضوعات انگیزه من را بیشتر و قوی‌تر کردم و باعث شد تا درس زندگی نیز یاد بگیرم.

عاشورزاده در خصوص فشار توقعاتی که از او برای کسب مدال المپیک وجود دارد، گفت: من از یکسال گذشته که کسب سهمیه المپیکم قطعی شد با هر کسی صحبت کردم فقط به من گفت ان‌شاالله در المپیک مدال طلا کسب کنی و به هرحال این فشارها نه تنها روی عملکرد من بلکه هر ورزشکاری دیگری نیز تاثیر می‌گذارد. من خیلی از تجربیات دیگر ورزشکارها در این زمینه استفاده کردم و این تجربه‌ها در هفته‌های اخیر خیلی به من کمک کرده است.

وی ادامه داد: من با صحبت کردن با این نفرات به نکات تازه‌ای رسیدم اما این فشارها خواه یا ناخواه بار سنگینی روی ورزشکار ایجاد می‌کند و برای من نیز با توجه به توقعاتی که از فضای مجازی تا خیابان وجود دارد، کار سخت‌تر شده است. من دیگر به المپیک مثل فرزان دو ماه پیش نگاه نمی‌کند و میدان المپیک برای من تفاوت کرده است. انتقاداتی که در ماه‌های اخیر و بعد از تغییرات رنگ مدال‌هایم مطرح شد، باعث شد با یک دید دیگر در المپیک شرکت کنم و مطمئنا این دید خیلی برای من مثبت است.

تاريخ  ارسال:يكشنبه 16 خرداد 1395 - 11:43

تعداد بازديد: 291

کد:13263-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool