Farsi | English  
 

   جمعه 13 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

مقانلو: تکواندو در المپیک ریو به کاروان ایران کمک خواهد کرد



شناسه خبر: 13164   چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 11:55

مقانلو می‌گوید باتوجه به درخشش تکواندوکاران در مسابقات مختلف در المپیک نتایج خوبی کسب خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو، بیژن مقانلو، سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در خصوص تمرینات تیم‌ ملی تکواندو ایران در فاصله 84 روز مانده به شروع مسابقات المپیک به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: بعد از کسب سهمیه به مدت دو ماه بازیکنان ما برای ریکاوری آزادانه تمرین کردند تا مصدومیت‌‌های موجود بر طرف شود و پس از آن با شرکت در تورهای اروپایی تمرینات را استارت زدیم. تکواندوکاران ایران در شرایط خوبی به سر می‌برند و هر روز هم به آمادگی آنها افزوده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. ما بعد از کسب سهمیه 10 مرحله داشتیم و حالا سه مرحله باقی مانده است و برای آخرین اردوی برون مرزی به یونان خواهیم رفت.

او در خصوص درخواست برگزاری اردوهای مشترک با تیم ملی ایران از سوی دیگر کشورها ادامه می‌دهد: در دوسال اخیر با بالا رفتن سطح تکواندو ایران بسیاری از کشورها برای برگزاری اردوهای مشترک با ایران به فدراسیون تکواندو درخواست داده‌اند تا بازی‌های تدارکاتی برگزار کنند، مانند کره، فرانسه، برزیل، لیبی، آلمان و... . ما در طول این دو سال 110 مدال داشتیم. که این موضوع به برنامه ریزی‌ها و انسجام عملکرد همه اعضای تیم ملی باز می‌گردد. کشورهایی که برای کسب آمادگی به ایران می‌آیند همگی شرایط را فوق‌العاده می‌دانند.

مقانلو در مورد انتظارات بالای مردم برای کسب مدال المپیک توسط قهرمانان تکواندوی ایران اضافه می‌کند: در دو سال گذشته با قهرمانی در جهان و آسیا و با توجه به پوست اندازی تیم ملی و قرار گرفتن ملی پوشان ایران در صدر رنکینگ جهان نشان از هدفمند بودن عملکرد کادر تیم ملی دارد و با توجه به این فاکتورها انتظارات از تکواندو بسیار بالاست. در گذشته هم همواره مدال‌های تکواندو در المپیک به کمک کاروان ایران آمده است. اما المپیک میدان متفاوتی است و بازیکنان باید با یک شرایط روحی و روانی مناسب وارد این مسابقات شوند و از توانایی‌های خود به نحو احسن استفاده کنند و در بین نخبگان تکواندوی جهان مدال با ارزشی را کسب کنند.

او معتقد است که تیم ملی تکواندوی ایران در المپیک به اوج خود می‌رسد و در این خصوص ادامه می‌دهد: در دوسال گذشته تیم ملی تکواندو ایران با شیبی کنترل شده رشد کرد و همه کارشناسان گفتند که با توجه به درخشش این تیم در مسابقات مختلف به اوج خود رسیده است ولی اوج این تیم در المپیک خواهد بود. ما سعی کردیم تکواندوکاران خود را از لحاظ روحی روانی در المپیک به اوج برسانیم و به آن باوری دست یابند که می‌خواهند مدال بگیرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در خصوص عملکرد تیم ملی در المپیک می‌گوید: با توجه به اینکه نحوه کسب سهمیه در المپیک متفاوت است و همه حاضرین در المپیک از کیفیت خوبی برخوردارند. در رشته تکواندو هر 16 نفر شرکت کنند در المپیک برای کسب مدال می‌آیند، ولی باتوجه به نتایجی که ما در طول مسابقات کسب کرده‌ایم شانس بالایی برای کسب مدال خواهیم داشت. امیدوارم در این المپیک هم همانند دوره‌های گذشته تکواندو به کمک کاروان ورزشی ایران بیاید.

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 11:55

تعداد بازديد: 281

کد:13164-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool