Farsi | English  
 

   پنجشنبه 12 ارديبهشت 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

خوش جمال: در المپیک صدم ثانیه در نتیجه بازی تاثیر دارد



شناسه خبر: 13104   شنبه 1 خرداد 1395 - 10:12

اولین بانوی المپیکی تکواندو ایران با بیان این که در المپیک صدم ثانیه ها باعث برد یا باخت خواهند شد گفت: کیمیا علیزاده کار دشواری در المپیک پیش رو دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سارا خوش جمال فکری به ایسکانیوز گفت: درمیدان بزرگی چون المپیک فشار زیادی روی ورزشکار قرار دارد او باید به نیاز افکار عمومی پاسخ دهد، در المپیک مباحث فنی در برد و باخت تاثیر ندارد چرا که تمام قهرمانانی که به المپیک راه پیدا می کنند از نظر فنی در حد اندازه المپیک هستند و پیروزی به داشتن شرایط روحی و آمادگی روانی یک قهرمان بستگی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که بنظر اولین بانوی المپیکی تکواندو چطور باید به آمادگی روحی رسید؟ گفت: برای حضور در رقابت حساسی چون المپیک، قهرمان در کانون توجهات قرار می گیرد و چشم ها به او دوخته می شود، باید به شرایط روحی و آمادگی روانی ایده ال برسد، فدراسیون تکواندو تمام شرایط حمایتی برای رسیدن به این منظور را در اختیار قرار داده و حالا این المپیکی ها هستند که باید با تمرین و تلاش به آمادگی لازم برسند، برای رسیدن به نتیجه دلخواه در المپیک باید با تمام توان مبارزه کرد.

وی در ادامه گفت: حضور کمرانی بعنوان مربی در کنار کیمیا علیزاده یک از بهترین کارهایی بود که فدراسیون می توانست انجام دهد، به هر حال کیمیا به او اعتماد دارد، علیزاده در شیاپچانگ می تواند به راهنمایی مربی اش با اعتماد کامل عمل کند و درکنار کمرانی با آرامش راهی بزرگترین رویداد جهان ورزش می شود.

خوش جمال در ادامه تصریح کرد: کیمیا علیزاده در المپیک کار دشواری در پیش دارد. قطعا همانطور که کیمیا حریفان خود را آنالیز کرده است، حریفان نیز شناخت خوبی نسبت به شگرد امتیازگیری علیزاده دارند و به نوعی به نقاط قوت و ضعف های او واقف هستند، این کار علیزاده را درالمپیک بسیار مشکل می سازد. او باید برای کسب بهترین نتیجه با تمام وجود در المپیک حضور یابد، در المپیک صدم ثاینه ها در نتیجه بازی موثر است و ممکن است یک قهرمان در اوج آمادگی در یک صدم ثانیه بازی را واگذار نماید.

بانوی تکواندو در المپیک 2008 پکن در خاتمه گفت: با در نظرگرفتن بازی های تدارکاتی خوب برای علیزاده، امیدوارم بهترین استفاده را از زمان باقی مانده ببرد تا با بکار گیری عکس العمل دقیق و سریع در المپیک به پیروزی دست یابد، برای همه المپیکی های تکواندو آرزوی موفقیت دراین آورد گاه بزرگ دارم .

تاريخ  ارسال:شنبه 1 خرداد 1395 - 10:12

تعداد بازديد: 320

کد:13104-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool