Farsi | English  
 

   جمعه 9 فروردين 1403

کلام روز


امام صادق علیه‌السلام فرمود: مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى


آمار سايت



سي و يكمين دوره بازي‌هاي المپيك






درباره برزيل و ريو دوژانيرو






مشعل المپیک ریو 2016






لوگوی المپیک ریو 2016






عروسک المپیک و پارالمپیک ریو 2016






مدال و سكوي ورزشكاران در المپيك ريو






ورزش‌هایی که در ریو هستند






ایران در المپیک ریو






پنجمین تجربه المپیک تکواندو


آمار سايت



.

     

مقانلو: خوشحالم که اعتماد به هادی پور، یعقوبی و رجبی در آسیا به ثمر نشست



شناسه خبر: 12832   يكشنبه 5 ارديبهشت 1395 - 11:00

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: خوشحالم که امروز این اعتماد به جوانان که از مدت ها پیش آغاز شد، به ثمره نشست و چهارمین قهرمانی ایران در آسیا رقم خورد. خوشحالم که روح بزرگ این بازیکنان به جوانترهای این تیم انتقال پیدا کرد و باعث خودباوری هر 6 تکواندوکار اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی آسیا شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، تیم ملی تکواندوی کشورمان که در گروه مردان موفق به کسب 3 سهمیه المپیک توسط فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی شد، پس از اینکه در دو تورنمنت آلمان و اسپانیا موفق به کسب یک مدال طلا، یک نقره و 4 برنز شد، استراحتی کوتاه مدت انجام داد و از روز گذشته (شنبه)، دور جدید تمرینات خود را برای شرکت در بازیهای المپیک ریو 2016 در مرکز جهانی فدراسیون تکواندو از سر گرفته است. در این تمرینات بغیر از 3 مرد المپیکی کشورمان، هادی پور، حجی زواره و عمیدی بعنوان نفرات دوم حضور دارند.

گفت و گوی روابط عمومی فدراسیون تکواندو با بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان در خصوص شرایط این روزهای ملی پوشان کشورمان و دلایل شرکت در دو تورنمنت آلمان و اسپانیا را در ادامه خواهید خواهند:

* حضور در دو تورنمنت آلمان و اسپانیا را چطور ارزیابی می کنید؟

- حضور در این دو تورنمنت برای ما لازم بود، بازیکنان باتوجه به اینکه مدتی از زمین دور بودند، نیاز داشتند تا در شرایط مسابقه قرار بگیرند تا هم خودشان و هم ما بازخورد لازم را از عملکرد این سه تکواندوکار بگیریم تا بتوانیم برای این مدت باقی مانده تا المپیک برنامه ریزی مناسبی را داشته باشیم.

* دستاورد حضور در این تورنمنت ها چه چیزی است؟

- ببینید بغیر از مسائلی که عنوان کردم، حضور در تورنمنت ها به باورهای بازیکنان کمک می کنند. ما در این مدت مهارت های نفراتمان را افزایش دادیم که این مهارت ها برای اجرا در زمین بزرگی همچون المپیک، نیاز به باور دارد. این مسابقات به بازیکنان کمک می کند تا به آن خودباوری لازم برای اجرای مهارت ها در شیاپ چانگ برسند.


* تیم شما در مابین زمان برگزاری تورنمنت آلمان و اسپانیا، کمپ تمرینی و اردوی مشترکی را با تیم های اسپانیا و کره جنوبی داشت، این اردوی مشترک چطور بود؟

- بسیار خوب بود و این کمپ تمرینی به آمادگی بازیکنان ما در مسیر المپیک کمک خوبی کرد.


* تیم اسپانیا با المپیکی های خود در این اردو حضور داشت؟

- همینطور است.


* کره جنوبی با نفرات المپیکی خود در مسابقات قهرمانی آسیایی شرکت نکرد، آنها هم مثل اسپانیا با تیم المپیکی خود در این اردوی مشترک حضور داشتند؟

- بله. ببینید هم اکنون دیگر زمان ثابت کردن بازیکنان نیست و تکواندوکاران المپیکی باید خود را برای رویداد مهم بازیهای المپیک ریو 2016 آماده کنند. در رویدادهای رسمی به خاطر اینکه رنگ مدال مهم است باید بازیکن با هرشرایطی مبارزه کند تا بتواند مدال خوش رنگتر و امتیاز تیمی بهتری را برای کشورش بدست آورد. اما در تورنمنت ها و این کمپ های تمرینی هدف بالا بردن سطح آمادگی بازیکنان برای حضوری موفق و مقتدر در مسابقه اصلی یعنی المپیک است، ضمن اینکه در این بین اگر کوچکترین آسیبی برای بازیکن بوجود آید که سلامتی او را برای شرکت در رویداد مد نظر به خطر بیندازد، سریعا می توان او را از شیاپ چانگ بیرون کشید و اجازه مبارزه به او نداد، اتفاقی که در جام ریاست فدراسیون جهانی برای مردانی و در تورنمنت آزاد آلمان برای خدابخشی افتاد. برای همین هم تیم المپیکی کره جنوبی ترجیح داد در این کمپ شرکت کند و بعد در تورنمنت های پیش رو حضور داشته باشد.

* و برنامه شما تا المپیک 2016؟

- از دیروز مجددا تمریناتمان را آغاز کردیم و 3 مرحله دیگر را تا المپیک مد نظر داریم. می خواهیم در دو تورنمنت اتریش و یونان حضور داشته باشیم و اگر در این بین کمپ مشترکی هم باشد از آن نهایت استفاده را خواهیم برد. المپیک روح بزرگ می خواهد و اصل در این رویداد، همین موضوع است. بازیکنان ما از نظر فنی هیچ چیز کم ندارند اما باید در این مدت و با حضور در رویدادهای مختلف، کاری کنیم تا آنها به محیط و فضای حاکم در المپیک غلبه کنند و مهارت های خودشان را به خوبی در شیاپ چانگ به اجرا بگذارند.


* تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان نخست دست یافت، از طرفی از 5 مدالی که بدست آمد، 3 مدال توسط تکواندوکارانی بود که در اردوهای تیم ملی به همراه ملی پوشان المپیکی ما حضور داشتند، فکر می کنید این تجربه چقدر به تیم ملی اعزامی به فیلیپین کمک کرد؟

- اول از همه من این قهرمانی را به خانواده بزرگ و پرافتخار تکواندو تبریک می گویم، آرمین هادی پور در مسابقات جام جهانی، گرندپری ها و المپیک آزمایشی، ابوالفضل یعقوبی در مسابقات قهرمانی جهان، گرندپری ها و جام جهانی و سعید رجبی در جام جهانی همراه تیم ما بودند و خوشحالم که امروز این اعتماد به جوانان که از مدت ها پیش آغاز شد، به ثمره نشست و چهارمین قهرمانی ایران در آسیا رقم خورد. خوشحالم که روح بزرگ این بازیکنان به جوانترهای این تیم انتقال پیدا کرد و باعث خودباوری هر 6 تکواندوکار اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی آسیا شد. به هرحال این سه هوگوپوش کشورمان اسامی ناآشنایی برای خانواده تکواندو نیستند و تجربیات خودشان را به خوبی در این رقابت ها به نمایش گذاشتند.

تاريخ  ارسال:يكشنبه 5 ارديبهشت 1395 - 11:00

تعداد بازديد: 249

کد:12832-1403



 




برنامه بازیها







چهارشنبه – 27 مردادماه

وزن ‌58-‌ كيلوگرم: فرزان‌ عاشورزاده


پنجشنبه – 28 مردادماه

وزن 57- كيلوگرم: كيميا عليزاده


جمعه – 29 مردادماه

وزن ‌80- كيلوگرم: مهدي‌ خدابخشي


شنبه – 30 مردادماه

وزن 80+ كيلوگرم: سجاد مرداني


ساعت مبارزات (به‌وقت‌محلي)

مرحله مقدماتي: 9 تا 13

مرحله يك‌چهارم‌نهايي: 15 تا 17

مرحله نيمه‌نهايي: 17 تا 18

مرحله رپه‌شارژ: 20 تا 22

مرحله فينال: 22 تا 22:30


 





 
  
 Free Page Rank Tool